Träning

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Träning

Post by Skidrow »

Var och tittade på början av gårdagens träning och dom tränar iaf helt rätt då man tränade passningar och mottagningar, dom stod i 4 grupper vid sargen på blå och slog direkt pass från sin start till samma sida på blå åkte tog emot pass slog vidare till andra sidan och direkt pass tillbaka och åkte in i zon och skött där då den spelaren stannade framför mål för att ta retur om det kom på nästa kille. Sen byte man på slutet med att sarga den till sej själv förbi gruppen på offensiv blå.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Träning

Post by kopitar »

Skidrow wrote:Var och tittade på början av gårdagens träning och dom tränar iaf helt rätt då man tränade passningar och mottagningar, dom stod i 4 grupper vid sargen på blå och slog direkt pass från sin start till samma sida på blå åkte tog emot pass slog vidare till andra sidan och direkt pass tillbaka och åkte in i zon och skött där då den spelaren stannade framför mål för att ta retur om det kom på nästa kille. Sen byte man på slutet med att sarga den till sej själv förbi gruppen på offensiv blå.
Skellefteå AIK och Karlskrona är båda i poängbehov efter att ha visat sämre form poängmässigt på slutet. För Skellefteå AIK spelar det dock ingen roll att det är jumbon som kommer på besök.

– Vi har en seger och en förlust mot dem i år. De brukar vara bra defensivt, men det spelar egentligen ingen roll vad de pysslar med. Fokusen ligger på vår egen insats och vi vet vad vi ska göra. Vi vill ta poäng i varje match. Det är en ny match för oss i morgon, säger Klockare.

Han betonar att man har haft en bra träningsvecka.

– Förra veckan låg fokusen på anfallsspelet då vi tycker att vi skapar alldeles för lite med tanke på det stora puckinnehavet. I veckan har vi tränat en hel del på forecheck och backcheck och vad vi gör i egen zon. Sedan har vi kastat in en hel del powerplay idag och även lite anfallsspel.

Man har också brutit ned laget i grupper.

– Vi har kört mindre möten där vi varit kedjor och femmor och gått igenom hur vi tänker.

När det gäller laget så är det två spelare som inte är spelbara. Det handlar om Simon Krekula och Bud Holloway.

– Sedan är det ett frågetecken för ”Lirre” (Linus Lindström). Där vet jag inte exakt vad statusen är.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Träning

Post by marre »

Hur ser kedjorna ut?
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Träning

Post by Empress »

Michael Kostka, Mark Katic – Oscar Möller, Joakim Lindström, Jonatan Berggren

Filip Berglund, Emil Djuse – Jesper Olofsson, Matt Anderson, Henrik Hetta

Vita

Johan Alm, Jonathan Pudas – Jimmie Ericsson, Adam Pettersson, Tim Söderlund

Morgan Ellis, Anton Danielsson – Sebastian Ohlsson, Andreas Wingerli, Pontus Petterström

Saknas: Linus Lindström, Bud Holloway, Simon Krekula, Pär Lindholm
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Träning

Post by marre »

Tackar!!:-)
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Träning

Post by Empress »

Ingen Kostka eller Bud på is idag. Linus L i röd tröja.
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Träning

Post by Empress »

Alla med idag förutom Matt och Pär. Dock tycks alla fall Matt vara ok för i morgon.
Bud tränade med Möller O Lindström

Har AIK haft full trupp att tillgå sedan säg 1 November `?

Gissar dom kommer spela som nedan i morgon:
Bud-Lindholm-Jocke
Möller-Matt-Hetta
Olofsson-Jimmie-Söderlund
Ohlsson-Wingerli-Petterström
Möjligen rotation Olofsson/Hetta.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träning

Post by Chippen »

Varför inte rotera Hetta och Jimmie?
Jag ser hellre Jimmie på en kant och Hetta var väl center innan han kom hit?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Träning

Post by nr86 »

Vilken center lämnade i smärtor enl norran. Hoppas det inte är Linus för han har visat uppåtgående form på sista tiden.
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Träning

Post by Empress »

Det var Matt. Schack Matt för honom....
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Träning

Post by snorhyveln »

Men sälj.
Asplöven kanske budar.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Träning

Post by nr86 »

Tack för info. Nästan tur att Linus klarade sig då.
Anti Allo
Posts: 643
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: Träning

Post by Anti Allo »

Empress wrote:Alla med idag förutom Matt och Pär. Dock tycks alla fall Matt vara ok för i morgon.
Bud tränade med Möller O Lindström

Har AIK haft full trupp att tillgå sedan säg 1 November `?

Gissar dom kommer spela som nedan i morgon:
Bud-Lindholm-Jocke
Möller-Matt-Hetta
Olofsson-Jimmie-Söderlund
Ohlsson-Wingerli-Petterström
Möjligen rotation Olofsson/Hetta.
Adam?
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Träning

Post by Empress »

Ingen Matt och Adam med idag.

Adam tycks vara krasslig. Matt tycks vara ?
MBB

Re: Träning

Post by MBB »

Bert rök ihop med spelare på dagens träning. Personen som berättade för mig vet ej vem spelaren var.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träning

Post by Chippen »

Schysst av Karin att kalla Jimmie för "hon", för Norran skriver väl aldrig fel? :)

När det gäller Jimmie så missar han resten av grundserien. Han kör rehab och blir bättre, men det tar sina veckor. Men till slutspel ska vi ha hon klar, säger Granberg.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Träning

Post by StigVig »

MBB wrote:Bert rök ihop med spelare på dagens träning. Personen som berättade för mig vet ej vem spelaren var.
Vem styr upp Bert??
Behövs en Headcoach som kan ta han i örat
Krossa Skiten!!!!!
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Träning

Post by king_louie »

StigVig wrote:
MBB wrote:Bert rök ihop med spelare på dagens träning. Personen som berättade för mig vet ej vem spelaren var.
Vem styr upp Bert??
Behövs en Headcoach som kan ta han i örat
Ja nåt är det som inte stämmer. Med tanke på hur spelet sett ut stora delar av säsongen. Vi har bättre spelare än så. Vad det beror på går bara gissa om man inte är nära laget. Synd Jimmie blev skadad för han är otroligt viktigt för gruppen, så mycket vet jag.
Last edited by king_louie on 28 Feb 2018, 12:47, edited 1 time in total.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Träning

Post by nr86 »

Matt hur är det där? Står operation på norran. Finns det chans på slutspelet? Jag har räknat bort honom helt.
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Träning

Post by king_louie »

nr86 wrote:Matt hur är det där? Står operation på norran. Finns det chans på slutspelet? Jag har räknat bort honom helt.
Som jag tolkar Norran kan du lugnt räkna bort Matt helt.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Träning

Post by BubbelVe »

Var och såg 20minuter av dagens träning .....sedan gick jag ...(se längst ner )

Jimmie E såg fräsh ut
Pontus hade bra fart men klädd i rött (bra avslut faktiskt )

Backarna som är kalla på match är lika kalla på träning . Alm och Pudas skulle inte få stopp på en spelare i 12års åldern en mot en ....
Katic och Lindgren blandar och ger, bra insatser mot rent dåliga.
De andra spelar stabilt och självsäkert och ser bra ut helt enkelt .

De forwards som vi ser iskalla i anfallszon just nu på matcherna är precis lika kalla på träning . Mitt i målvakten eller pang i plexit är melodin varje avslut helt utan reaktion från spelarna (till skillnad från Tim S som är stekhet och sätter vart tredje skott !!! Men ändå blir sur då han missar)
Farten på skrillorna är överlag riktigt hög men passningar kommer irriterande ofta lite bakom den som ska ta emot . Hoppas på bättring

Varför jag gick ...?

Berts attityd mot gallerspelarna är BEDRÖVLIG ....jag blev så irriterad jag inte ville kolla mer ..(Axplock .....lång harrang mot den ena trots att felet som begicks var Berts fel ... 10 sekunder klappande i isen (applåd???)med klubban när den andra gallerskallen i kampmoment dråsade huvudstupa in i målet . Och kontanta högljudda beskrivningar som redan var tydliga mot dem men ingen annan ...) Ska dit och kolla igen någon dag så det förhoppningsvis var jag som missförstod "laghumorn" eller att det var engångsföreteelse
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Träning

Post by kopitar »

BubbelVe wrote: 12 Mar 2018, 12:10 Var och såg 20minuter av dagens träning .....sedan gick jag ...(se längst ner )

Jimmie E såg fräsh ut
Pontus hade bra fart men klädd i rött (bra avslut faktiskt )

Backarna som är kalla på match är lika kalla på träning . Alm och Pudas skulle inte få stopp på en spelare i 12års åldern en mot en ....
Katic och Lindgren blandar och ger, bra insatser mot rent dåliga.
De andra spelar stabilt och självsäkert och ser bra ut helt enkelt .

De forwards som vi ser iskalla i anfallszon just nu på matcherna är precis lika kalla på träning . Mitt i målvakten eller pang i plexit är melodin varje avslut helt utan reaktion från spelarna (till skillnad från Tim S som är stekhet och sätter vart tredje skott !!! Men ändå blir sur då han missar)
Farten på skrillorna är överlag riktigt hög men passningar kommer irriterande ofta lite bakom den som ska ta emot . Hoppas på bättring

Varför jag gick ...?

Berts attityd mot gallerspelarna är BEDRÖVLIG ....jag blev så irriterad jag inte ville kolla mer ..(Axplock .....lång harrang mot den ena trots att felet som begicks var Berts fel ... 10 sekunder klappande i isen (applåd???)med klubban när den andra gallerskallen i kampmoment dråsade huvudstupa in i målet . Och kontanta högljudda beskrivningar som redan var tydliga mot dem men ingen annan ...) Ska dit och kolla igen någon dag så det förhoppningsvis var jag som missförstod "laghumorn" eller att det var engångsföreteelse
Bert är inte bra för föreningen.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Träning

Post by ossian »

Om någon är loj eller inte tar i på träning ska tränarna ryta till. Samma sak ifall laget spelar dåligt eller uppvisar dålig koncentration. Nu drar slutspelet igång, nu ska det tränas, ätas hälsokost, sova, laddas. Nu är det 100% jävla fokus som gäller, för alla individer i truppen, bänkspelare såsom förstalinan, alla runtom laget inklusive staben ska ge 100% för laget. Semestern är slut. De som vart dåliga och underpresterande under grundserien får nu en ny chans att bevisa sig.

Med det sagt gillar jag inte att spelare hängs ut för laget, för media. Man vinner som ett lag och man förlorar som ett lag. Förutom ovan nämnda ska ingen hängas ut, men om någon inte gör sitt bästa och kämpar så är det ok att hänga ut individen. Men inte för misstag eller klantigt spel, och speciellt inte mot ungdomarna som kommer upp eftersom många av dem säkert är nervösa och osäkra. Det ska vara kul för dem och komma upp och träna i a-laget, en glädje.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Träning

Post by cechise »

Mycket bra med träningsrapporter. Uppskattas
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Träning

Post by Special Brew »

kopitar wrote: 12 Mar 2018, 12:49
BubbelVe wrote: 12 Mar 2018, 12:10 Var och såg 20minuter av dagens träning .....sedan gick jag ...(se längst ner )

Jimmie E såg fräsh ut
Pontus hade bra fart men klädd i rött (bra avslut faktiskt )

Backarna som är kalla på match är lika kalla på träning . Alm och Pudas skulle inte få stopp på en spelare i 12års åldern en mot en ....
Katic och Lindgren blandar och ger, bra insatser mot rent dåliga.
De andra spelar stabilt och självsäkert och ser bra ut helt enkelt .

De forwards som vi ser iskalla i anfallszon just nu på matcherna är precis lika kalla på träning . Mitt i målvakten eller pang i plexit är melodin varje avslut helt utan reaktion från spelarna (till skillnad från Tim S som är stekhet och sätter vart tredje skott !!! Men ändå blir sur då han missar)
Farten på skrillorna är överlag riktigt hög men passningar kommer irriterande ofta lite bakom den som ska ta emot . Hoppas på bättring

Varför jag gick ...?

Berts attityd mot gallerspelarna är BEDRÖVLIG ....jag blev så irriterad jag inte ville kolla mer ..(Axplock .....lång harrang mot den ena trots att felet som begicks var Berts fel ... 10 sekunder klappande i isen (applåd???)med klubban när den andra gallerskallen i kampmoment dråsade huvudstupa in i målet . Och kontanta högljudda beskrivningar som redan var tydliga mot dem men ingen annan ...) Ska dit och kolla igen någon dag så det förhoppningsvis var jag som missförstod "laghumorn" eller att det var engångsföreteelse
Bert är inte bra för föreningen.
Helt sjukt ju! I vissa matcher är det stärnspelarna som behöver läxas upp, samtidigt som gallerkillarna kör som fan och gör sitt bästa. Men det verkar varken Bert eller någon annan göra. Därför åker dom omkring på en skridsko i många matcher.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Träning

Post by StigVig »

Som sagt någon måste ta Bert i Örat och vrida om rejält.
Jävla fasoner han håller på med
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träning

Post by smogz »

Stämmer det BubbelVe säger och om det förekommer mer än en gång måste Bert bort fort som fan. Det är inte ok.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Träning

Post by Jocko Homo »

Jag tror nog det är värt att hålla BubbelVes förbehåll för vad han såg och inte såg i minnet.

Är mycket förvånande för mig i vilket fall om det skulle vara så. Har hört från folk väldigt nära AIK och som jag litar på att BR är grymt bra med ungdomarna generellt.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Träning

Post by marre »

Värmer Adam?
MBB

Re: Träning

Post by MBB »

Djuse har bytt röd tröja mot svart.
Post Reply