Skellefteå AIK Dam

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Skellefteå AIK Dam

Post by ante08 »

Skellefteå AIK Hockey inleder en långsiktig satsning på ett damlag. Den kommer att bedrivas i samarbete med Clemensnäs HC och innebär bland annat att Skellefteå AIK tar ansvaret för representationslaget.
– Vi vill hela tiden utveckla föreningen och tar nu nästa steg med damverksamheten. Det är en långsiktig satsning för att utveckla hockeyn i Norr- och Västerbotten, säger Pea Israelsson, klubbdirektör, Skellefteå AIK Hockey.
http://www.skellefteaaik.se/artikel/ghy ... tar-damlag" onclick="window.open(this.href);return false;

Tindra Holm blir kvar i Skellefteå AIK!
http://norran.se/sport/skelleftea-aik/h ... lag-793394" onclick="window.open(this.href);return false;
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by jokarfo »

Tycka vad man tycka vill om det hela men jag är då positiv till det hela, särskilt när det är en långsiktig satsning i samma anda som föreningen jobbat i tidigare. Jag brukar fara på i snitt 8-10 hemmamatcher per säsong slutspel oräknat så kommer försöka ta med min äldsta dotter som spelar hockey i MSSK och hatar LHF på så många dam-matcher jag kan. Minsta man kan göra är ju att stötta det man tycker är vettigt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by nishog04 »

jokarfo wrote:Tycka vad man tycka vill om det hela men jag är då positiv till det hela, särskilt när det är en långsiktig satsning i samma anda som föreningen jobbat i tidigare. Jag brukar fara på i snitt 8-10 hemmamatcher per säsong slutspel oräknat så kommer försöka ta med min äldsta dotter som spelar hockey i MSSK och hatar LHF på så många dam-matcher jag kan. Minsta man kan göra är ju att stötta det man tycker är vettigt.
Kloka ord!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

jokarfo wrote:Tycka vad man tycka vill om det hela men jag är då positiv till det hela, särskilt när det är en långsiktig satsning i samma anda som föreningen jobbat i tidigare. Jag brukar fara på i snitt 8-10 hemmamatcher per säsong slutspel oräknat så kommer försöka ta med min äldsta dotter som spelar hockey i MSSK och hatar LHF på så många dam-matcher jag kan. Minsta man kan göra är ju att stötta det man tycker är vettigt.
Lite vett bland all sörja folk kastar ur sig.
Märkligt egentligen hur folk kan generalisera utan att ha sett en enda dammatch i hela sitt liv. Kärleken till idrotten hockey som sådan verkar ibland inte finna s, utan det hela handlar om tigerränder,,,, å dom ska minsann inte nå brudar ha på sig.
Vilket som, ryktet säger att 5 Lövendamer hört av sig och vill lira i AIK nästa säsong.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by bsa »

Endel tänker inte nytt tänker 70-tal. Damhockey nej nej HBTQ TRÖJOR USS FY . EN DEL HAR SAMMA MÄNISKO SYN SOM MUSLIMER TROTS ATT DE INTE ÄR DET, SÅ ÄR DET BARA.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Akerman2 »

...och en del har inte alkolås på telefonen ;)

Nåväl nog är det bra att AIK gör sitt för jämställdheten. Så länge inga stora pengar försvinner från klubbkassan så är det bra. Får hoppas att satsningen faller väl ut och att vi slipper ev. gnäll på att det kommer vara viss skillnad på förutsättningarna för herrar kontra damer. Är rädd för att det kommer bli fokus runt det om ett par år. Och nej, det ska inte vara samma förutsättningar även om damerna ska ha bra förutsättningar.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by jokarfo »

bsa wrote:Endel tänker inte nytt tänker 70-tal. Damhockey nej nej HBTQ TRÖJOR USS FY . EN DEL HAR SAMMA MÄNISKO SYN SOM MUSLIMER TROTS ATT DE INTE ÄR DET, SÅ ÄR DET BARA.
Haha, no offense men jag utgår ifrån att det här är ett aprilskämt.

Själv älskar jag tigerränder och taggtråd oavsett om det är fruntimmer, moppemuschiga junisar, eller män som spelar och det kommer jag fortsätta med. Sen är väldigt få saker perfekt från start och finns garanterat massor som föreningen lär sig förbättra under resans gång men ambitionen gillar jag skarpt. Även om förutsättningarna kommer skilja sig rejält från den sen länge etablerade herrhockeyn så är det bara medeltida att påstå att tjejer inte ska ha en vettig chans att spela hockey på elitnivå om det är på en elitförenings rena (o)vilja att satsa.

Gillar förövrigt det här härligt förvirrade sammelsuriet av muslimhets kombinerat med bögrädsla och kvinnoförakt. Särskilt som den allmänt vedertagna fördomen mot just muslimer är att de hatar bögar och kvinnor...

Nå, nog om det nu men nån sorts rimlighet får det ju gärna finnas även om man nu inge gillar damsatsningen till 100%.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by bsa »

Tanken var svenskar som ser ner på kvinnor och bögar iregel fullständigt hatar muslimer och få de att inse vems sida man delar.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by jokarfo »

bsa wrote:Tanken var svenskar som ser ner på kvinnor och bögar iregel fullständigt hatar muslimer och få de att inse vems sida man delar.
Aha, då är jag med! Tack för klargörandet och ber om ursäkt för polemiken!
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Besviken!
"Bara" 40talet tjejer som hört av sig om spel i AIK:s damlag, varav 10 utlänningar.
Blir en grannlaga uppgift för Granlund att sortera ut detta.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Larzon »

Tycker och tror tvärtom, sociala medier kommer sprida intresset.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Larzon »

En tränartrojkan är nu klar. Kajsa Östlund, Henrik Östlund och Magnus Lundin.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

50000:- är summan Clemens fått för damverksamheten, ingenting annat.
500000? Undrar i vilken värld den summan kommit från. Skulle mao. sponsra HELA Clemens verksamhet.
Sedan ska man komma ihåg att Clemens har ett "svart hål" dit en stor del av dessa pengar ramlat ner. Skulor av dessa 50 papp har tillfallit damlaget som istället via spelaravgifter, toapappersförsäljning samt en massa andra inkomster fått verksamheten att gå runt.
Skulle Gud förbjude laget något år ha gått till kval till SDHL hade Clemens förmodligen konkat.
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by ante08 »

Lejons U16-damspelare verkar nobba damlaget i alla fall! Julia Nilsson flyttar till Leksand, Alva Bergström till Luleå? Säger ryktet.
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by John »

ante08 wrote:Lejons U16-damspelare verkar nobba damlaget i alla fall! Julia Nilsson flyttar till Leksand, Alva Bergström till Luleå? Säger ryktet.
Alva Bergström spelar i AIK nästa år. 100%
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Larzon »

Kul med rykten, börjar bli lite action.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Underligt om Alva flyttar till Lulä, då 3 Luläspelare troligtvis flyttar ner till AIK.
Iof kan det ju tänkas att Alva ska plugga i blåsstan.
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by John »

snorhyveln wrote:Underligt om Alva flyttar till Lulä, då 3 Luläspelare troligtvis flyttar ner till AIK.
Iof kan det ju tänkas att Alva ska plugga i blåsstan.
Läs två inlägg upp så behöver du inte oroa dig för Alva mer.
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by ante08 »

Om nu 5-6 spelare är klara varför presenteras dom inte? AIK har ju guldläge skapa lite hype kring laget så här i början!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Hype i april?
Du är rolig du ante.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Truppen just nu finns på laget.se saikdam.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

ante08 wrote:Om nu 5-6 spelare är klara varför presenteras dom inte? AIK har ju guldläge skapa lite hype kring laget så här i början!
http://norran.se/guld/sport/skelleftea- ... orm-805585" onclick="window.open(this.href);return false;
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Wow!
Man har verkligen gjort ett klipp när man landat Elsa Lindquist till damtruppen.
Jättekul att hon återvänder till stan.
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by ante08 »

Nya spelare klara! Henriette Sletbak, Emelie Jönsson och Josefin Åström. Alla tre ingick i Luleå Hockeys guldlag 2016.http://www.nsd.se/sport/100-hockey/skel ... 83372.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Trodde de inte, men dom siktar faan på SDHL.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Chippen »

Enligt norran kom två av tre "direkt från NHL" ;)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by ante08 »

Julia Kaldensjö‏ är klar!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=366357" onclick="window.open(this.href);return false;
claymore
Posts: 64
Joined: 21 Jun 2011, 19:49

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by claymore »

Vilken serie ska de spela i? Och viktigast av allt - har de Löven i sin serie? Ett äkta damderby mot Löven skulle väl kunna slå nytt publikrekord för damhockeyn? Tror Luleå har rekordet med 4 563 i högsta serien.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Akerman2 »

Har jag fattat saken rätt så hamnar dom i Damettan Norra som består av fyra lag. Det är Luleås andralag, MoDos andralag och Löven. Då andralagen inte får gå upp så blir det AIK eller Löven (högst placerade) som får kvala till SDHL (högstaligan).

Förra säsongen var det tre lag, då visste Löven innan säsongen att dom skulle få kvala uppåt fram emot våren. 8-)
Låter som damerna får bra förutsättningar iallafall med matrial och annat. Dom är nöjda.

Men det kommer säkert komma negativitet framöver där dom inte anses prioriteras på samma sätt som Jocke Lindström..
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Larzon »

Hata löven.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Post Reply