Skellefteå AIK Dam

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Sed »

De har spelat en match....
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by krysset »

Tyvärr syns damerna alldeles för lite i Norran etc. Vet inget om laget just trots att jag läser det mesta.
Borde göras reklam på herrarnas matcher varför inte intervjua spelare i jumbotron en, matchsammandrag mm.
Varför hjälper inte föreningen till att marknadsföra tjejerna mer är det bara herrarna det handlar om och där finns det ju i ärlighetens namn brister.
User avatar
Micke
Posts: 737
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Micke »

Sed wrote: 15 Oct 2019, 10:31 De har spelat en match....
Så du har ingen uppfattning hur det kan gå? Jag som trodde damserierna var hyfsat givna på förhand..
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Sed »

De måste få minst två matcher. :D....
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Bra jobbat av tjejerna.
4-0 till AIK på bortaplan mot Löven.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Ser ut att vara gratismatch på söndag när damerna möter löven 15:30.
Kan ju vara ett tillfälle för alla damhockeyhatare att gå å glo. Mena ba, så har ni inte lagt ut några pengar så dom kan bli bättre.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by ante08 »

Känns som om AIK komer att Leka hem damettan i år! Björklöven känns flera klasser sämre än ifjol. Fuleå verkar också tappat allt i SDHL sedan herr Glader drog vidare till Modo.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Empress »

snorhyveln wrote: 28 Oct 2019, 20:42 Ser ut att vara gratismatch på söndag när damerna möter löven 15:30.
Kan ju vara ett tillfälle för alla damhockeyhatare att gå å glo. Mena ba, så har ni inte lagt ut några pengar så dom kan bli bättre.
Seriöst. Finns det damhockeyhatare? Handlar nog mest om prioritering av tid och vad man tycker är kul och spännande kolla på. Varken mer eller mindre.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by marre »

Precis så.Frugan är väl inte jättenöjd över hur mycke tid jag lägger på hockeyn,dammatcher går bort för mig.Såg nån toppmatch i SDHL,inte ens det var bra.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Special Brew »

Har aldrig sett en bra damhockeymatch. För mig handlar sport om att se nått man kan uppskatta. Jag uppskattar inte alltid det sätt som vårat herrlag spelar, men jag har älskat dom sedan slutet av 70-talet. Damhockey är inte kul för mig. Men jag hoppas ändå att det går bra för laget. Nu när vi ändå har ett.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Seger om än lite trög sådan mot Löven ikväll.
4-1 och kring 800 på läktaren.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by krysset »

Inget speciellt intresse
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

krysset wrote: 03 Nov 2019, 18:27 Inget speciellt intresse
Tycker 800 är ganska bra jag.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by krysset »

Är väl i stort sett kompisar och föräldrar samt övrig släkt som kommer. Tacklingar förekommer inte ens 8ch konkurrensen i damhockey är obefintlig. Kolla högsra serien där det bara är importer.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Jäääävligt stor släkt?
Märks att du inte går på damhockey.
Jaja, alla har sitt kors att bära. Själv ser jag inte fotboll ens under pistolhot.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Chippen »

Var väl drygt 900 pers idag?
Första Dammatchen för säsongen för mig idag.
Huga så dåliga de två första perioderba var. Sedan hände något i tredje.

Fanns mycket bra, även dåligt, att ta med sig hem i minnet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by ante08 »

Gratis är gott! Inte ett ord än om matchen på Skellefteå AIK hemsida? Marknadsavdelningen är ju ett skämt tamefan där har AIK mycket att lära av hur Luleå jobbar.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by krysset »

snorhyveln wrote: 03 Nov 2019, 19:53 Jäääävligt stor släkt?
Märks att du inte går på damhockey.
Jaja, alla har sitt kors att bära. Själv ser jag inte fotboll ens under pistolhot.
Vad har fotboll med det hela att göra? Du måste inse att herrhockey och damhockey är två olika idrotter. Jag accepterar att du verkar digga damerna men jag tycker inte de förtjänar att kallas ishockey. Inga tacklingar? Antar att du har en släkting i laget du hade förmodligen inte försvarat "sporten" annars.
Inte ens NP tycker det är värt ett besök. Serien har ju knappt några lag och landslaget är på idrottens verkliga bakgård.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by ante08 »

Damettan här i norr håller verkligen en dålig kvalite den här säsongen. Björklöven ser ju riktigt bleka ut den här säsongen. AIK behövde ju inte äns ta i för att vinna dagens match. Lovar inte gott till kvalspelet till våren.
lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by lh=1 »

Hur var det, reglerna för utlåning till höger
o vänster (läs Lulää) har väl ändrats?
Eller drömde jag det?😴
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by krysset »

Det är en helt annan sport vi talar om. Det är utländska spelare i aiks lag och det surras om ekonomi att damerna inte har samma förutsättningar osv.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

lh=1 wrote: 04 Nov 2019, 00:10 Hur var det, reglerna för utlåning till höger
o vänster (läs Lulää) har väl ändrats?
Eller drömde jag det?😴
Som jag fattat det så anmäler lagen en roster innan säsong med ett maximalt antal spelare. Att sedan flytta spelare upp och ned från a-lag till reservlag är förknippat med sådana kostnader att ingen torde se det lönt att göra det för att jävlas,,, inte ens Lulää.
Köper man sedan in spelare så hamnar de antingen på A eller reservlagsrostern.
Som jag fattat det som sagt, men jag har antagligen fel,,,, som vanligt.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Chippen »

snorhyveln wrote: 04 Nov 2019, 15:10
lh=1 wrote: 04 Nov 2019, 00:10 Hur var det, reglerna för utlåning till höger
o vänster (läs Lulää) har väl ändrats?
Eller drömde jag det?😴
Som jag fattat det så anmäler lagen en roster innan säsong med ett maximalt antal spelare. Att sedan flytta spelare upp och ned från a-lag till reservlag är förknippat med sådana kostnader att ingen torde se det lönt att göra det för att jävlas,,, inte ens Lulää.
Köper man sedan in spelare så hamnar de antingen på A eller reservlagsrostern.
Som jag fattat det som sagt, men jag har antagligen fel,,,, som vanligt.
Fast det kan ju inte förknippat med avgifter att flytta upp spelare. Om så är fallet är det ju generalknas
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by ante08 »

Om nu AIK vill att folk ska stanna kvar och se damhockeymatchen på Lördag är det helt obegripligt för mig att man väljer lägga den först klockan 18.30. Man kunde ha lagt den direkt efter herrmatchen med nedsläpp klockan 18.00. Tror inte Damspelarna bry sig om att man får mindre uppvärmning när en stor del av publiken skulle sitta kvar och se en period eller två matchen.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Chippen »

ante08 wrote: 25 Nov 2019, 15:05 Om nu AIK vill att folk ska stanna kvar och se damhockeymatchen på Lördag är det helt obegripligt för mig att man väljer lägga den först klockan 18.30. Man kunde ha lagt den direkt efter herrmatchen med nedsläpp klockan 18.00. Tror inte Damspelarna bry sig om att man får mindre uppvärmning när en stor del av publiken skulle sitta kvar och se en period eller två matchen.
Fast tänk nu lite va?
Helt plötsligt har du OT och sedan ett straffavgörande som drar ut på tiden å det grövsta. Sedan ska isen lämnas av alla spelare etc och isen ska spolas igen. Uppvärmning för Damerna, omspolning innan match.
Då är det väl väldigt korkat att ha satt en alldeles för snäv starttid på Dammatchen?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Usel match av damerna ikväll.
Trots det vinst med 4-2 mot ett fjortislag från Lulä. Ser allt annat än förtroendeingivande ut och utan Janka hade det blivit förlust.
Skärpning tjejer, och framförallt,,,,, skärpning från ledarbänken. Coachningen är redigt usel. Finns ett antal spelare som inte skulle vara i truppen, och dessa spelar man gladeligen matchen igenom.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Trollet »

snorhyveln wrote: 30 Nov 2019, 23:56 Usel match av damerna ikväll.
Trots det vinst med 4-2 mot ett fjortislag från Lulä. Ser allt annat än förtroendeingivande ut och utan Janka hade det blivit förlust.
Skärpning tjejer, och framförallt,,,,, skärpning från ledarbänken. Coachningen är redigt usel. Finns ett antal spelare som inte skulle vara i truppen, och dessa spelar man gladeligen matchen igenom.
Finns det alternativ underifrån? Vilka är det som underpresterar?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Trollet wrote: 30 Nov 2019, 23:57
snorhyveln wrote: 30 Nov 2019, 23:56 Usel match av damerna ikväll.
Trots det vinst med 4-2 mot ett fjortislag från Lulä. Ser allt annat än förtroendeingivande ut och utan Janka hade det blivit förlust.
Skärpning tjejer, och framförallt,,,,, skärpning från ledarbänken. Coachningen är redigt usel. Finns ett antal spelare som inte skulle vara i truppen, och dessa spelar man gladeligen matchen igenom.
Finns det alternativ underifrån? Vilka är det som underpresterar?
Njaa, underpresterar är fel uttryck, men när man inte sommartränar utan dyker upp med 10-15 kg övervikt och sedan inte får bort detta så ska man inte ha kontrakt. Tråkigt se spelare åka och hänga klubban på låren efter en rusch. Nu är det ju tabu att ta upp vikt i kretsar som gäller flickor/damer så det hela vänder snabbt till en orkan av kritik om någon blir kränkt, men som jag ser det borde laget skaffa en dietist. Sedan följer man inte de anvisningar som ges så borde det vara "kissandgoodbye".
Mig veterligen finns det få alternativ underifrån. Ska åka å se Clemensnäs damer spela idag om jag får tid. Förmodar inköp är det enda vettiga. Finns oerhört dugliga Canadensiskor som spelar för lägenhet å mat å ett äventyr.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by krysset »

Så vikten är bekymmer? Hur kan man spela i ett lag där man inte behöver träna.
Lyft in spelare ur j laget då?
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Vilket j-lag?
Post Reply