Skellefteå AIK Dam

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

ante08
Posts: 2579
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by ante08 »

Akerman2 wrote:Har jag fattat saken rätt så hamnar dom i Damettan Norra som består av fyra lag. Det är Luleås andralag, MoDos andralag och Löven. Då andralagen inte får gå upp så blir det AIK eller Löven (högst placerade) som får kvala till SDHL (högstaligan).

Förra säsongen var det tre lag, då visste Löven innan säsongen att dom skulle få kvala uppåt fram emot våren. 8-)
Låter som damerna får bra förutsättningar iallafall med matrial och annat. Dom är nöjda.

Men det kommer säkert komma negativitet framöver där dom inte anses prioriteras på samma sätt som Jocke Lindström..
Sundsvall kommer också att spela den serien nu när man drog sig ur SDHL. Sen har jag även för mig att Övik skulle starta upp ett damlag till hösten som kommer att spela i samma serie!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Akerman2 wrote:Har jag fattat saken rätt så hamnar dom i Damettan Norra som består av fyra lag. Det är Luleås andralag, MoDos andralag och Löven. Då andralagen inte får gå upp så blir det AIK eller Löven (högst placerade) som får kvala till SDHL (högstaligan).

Förra säsongen var det tre lag, då visste Löven innan säsongen att dom skulle få kvala uppåt fram emot våren. 8-)
Låter som damerna får bra förutsättningar iallafall med matrial och annat. Dom är nöjda.

Men det kommer säkert komma negativitet framöver där dom inte anses prioriteras på samma sätt som Jocke Lindström..
Tror inte dom kommer att vara negativa över att inte behandlas som JL. Dom är vana att bli behandlade som manliga 12 åringar.
2 gratisklubbor, hjälm, handskar är vad dom får och det verkar dom nöjda med. Kan tänkas de spelare som kommer utifrån är lovade någon annan "fringies" men annars skulle dom nog inte skrivit på.
Sedan är det ju hela grejen med organisationen, träning, fys etc. Torde vara enormt uppskattat.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Akerman2 »

Låter ju inte som Sundsvall ska ha ett lag?

Från norran:
"För Julia och de andra spelarna i Sundsvall fanns det helt plötsligt inget lag att spela i.
- Det tråkiga är att några spelare bestämde sig för att lägga av, bland andra båda våra målvakter. För damhockeyn känns det som en stor förlust när spelare tvingas sluta.

För Julia blev det istället klubbyte"
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Chippen »

Akerman2 wrote:Låter ju inte som Sundsvall ska ha ett lag?

Från norran:
"För Julia och de andra spelarna i Sundsvall fanns det helt plötsligt inget lag att spela i.
- Det tråkiga är att några spelare bestämde sig för att lägga av, bland andra båda våra målvakter. För damhockeyn känns det som en stor förlust när spelare tvingas sluta.

För Julia blev det istället klubbyte"
Fast det låter annorlunda i Aftonbladet:
Sundsvalls nya damlag hoppades få behå ... s Tidning.

Taget från: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... riminering
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Tvivlar på att dom får ihop ett lag.
Senaste åren har dom levt på folk från "ower there", typ närapå 2 femmor med importer.

Däremot är Kiruna på G, men deras tjejer behöver växa till sig lite.

Damhockey är märkligt nog en OTROLIGT liten sport i Sverige. Den boost som OS silvret skulle ge kom aldrig utan blev en hög anställda på förbundet som kliade sig i röven och petade kusar.

Svårt få dagens tjejer att lira då dom upptäcker att man inte kan spela med en shoppingkasse på ena handleden och mobilen i den andra klistrad vid fejset. Bara jävligt speciella brudar som vill svettas i en utrustning och som ju tyvärr dissas och häcklas på detta forum.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3010
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Foppas skridskocoach »

snorhyveln wrote:Tvivlar på att dom får ihop ett lag.
Senaste åren har dom levt på folk från "ower there", typ närapå 2 femmor med importer.

Däremot är Kiruna på G, men deras tjejer behöver växa till sig lite.

Damhockey är märkligt nog en OTROLIGT liten sport i Sverige. Den boost som OS silvret skulle ge kom aldrig utan blev en hög anställda på förbundet som kliade sig i röven och petade kusar.

Svårt få dagens tjejer att lira då dom upptäcker att man inte kan spela med en shoppingkasse på ena handleden och mobilen i den andra klistrad vid fejset. Bara jävligt speciella brudar som vill svettas i en utrustning och som ju tyvärr dissas och häcklas på detta forum.
Häcklas verkligen spelarna någonstans på forumet?
Tigerränderna går aldrig ur.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Foppas skridskocoach wrote:
snorhyveln wrote:Tvivlar på att dom får ihop ett lag.
Senaste åren har dom levt på folk från "ower there", typ närapå 2 femmor med importer.

Däremot är Kiruna på G, men deras tjejer behöver växa till sig lite.

Damhockey är märkligt nog en OTROLIGT liten sport i Sverige. Den boost som OS silvret skulle ge kom aldrig utan blev en hög anställda på förbundet som kliade sig i röven och petade kusar.

Svårt få dagens tjejer att lira då dom upptäcker att man inte kan spela med en shoppingkasse på ena handleden och mobilen i den andra klistrad vid fejset. Bara jävligt speciella brudar som vill svettas i en utrustning och som ju tyvärr dissas och häcklas på detta forum.
Häcklas verkligen spelarna någonstans på forumet?
Tykkere var ganska livat under rubriken AIK i media.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Larzon »

Livat kanske det var, men knappast någon av tjejerna som häcklades.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Biocellatus »

Vars i hela fan kan man kolla spelschema osv? Klart man blir sugen på att se Löven få däng, men det går ju inte att hitta någonting?? Skellefteaaik.se: inget. Google: nå laget.se (kom igen.) står bara om nån höstkickoff och samkväm. En träning iaf, det är bra. Om man ska få folk att gå på matcherna måste det ju promotas som saaatan. Kan ju bara vara jag som är kass på att leta. Borde inte damlaget ligga snyggt uppstyrt på på AIKs hemsida nu när det efter massa flänn och gnäll finns ett lag som heter Skellefteå AIK dam?
Sed
Posts: 1606
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Sed »

De har nog inte planerat schemat än. De brukar börja spela i oktober, se http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... rview/7414" onclick="window.open(this.href);return false; för föregående år. Världens minsta serie....fast blir väl 5 lag nu med aik och sundsvall(om de nu har något lag).
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Draper »

Kvalserien slopas. Nya seriebestämmelser för kvalet till SDHL (sida 31):
http://www.swehockey.se/globalassets/sv ... 7-2018.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Damer på is på söndag.
18:15 C hallen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Ca. 20 spelare på is varav en rödklädd som visade sig vara en av de 3 målvakterna.
Måste säga att det såg oförskämt bra ut för att vara årets första ispass. Detta kan bli riktigt roligt.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Enligt vanligtvis välunderrättade källor blir Ida Normark kapten för damlaget.
Med ända sedan Clemens startade sitt damlag och även med som ledare för länslaget i Stålbucklan.
Tror det blir ett riktigt bra val.
ante08
Posts: 2579
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by ante08 »

snorhyveln wrote:Enligt vanligtvis välunderrättade källor blir Ida Normark kapten för damlaget.
Med ända sedan Clemens startade sitt damlag och även med som ledare för länslaget i Stålbucklan.
Tror det blir ett riktigt bra val.

Kan förstå att du tycker din dotter passar som kapten!
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Akerman2 »

Det var tydligen match i söndags, mot vem & hur gick det? Hittar ingenting på nätet.
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Chippen »

Stod i norran, tror jag.
Vinst mot Clemens U-14...tror jag det var
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Halford »

Stämmer, vinst 10-2 (inte helt säker, men har för mig...)
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Onsdag match mellan Björklöven och AIK Dam kl 19:30 i C hallen.
Fri entre.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Larzon »

Piskar upp lövens damlag med 5-2 just nu. Förde spelet riktigt bra faktiskt.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

För jävla roligt med all publik på läktaren igår.
Även roligt se PA stå och kränga årskort till damlagets matcher. Tror faan han krängde 30 stycken i pauserna.
Var var du, Andyjävel?
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Spännande kväll.
Första seriematchen på år och dag för damlaget när man möter Luleå i C-hallen.
Troligtvis kommer Luleå med halva SDHL laget.
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Halford »

Nån som vet hur det går? Finns det någonstans att följa?
ante08
Posts: 2579
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by ante08 »

Vinst med 6-1 och 375 i publiken!
http://stats.swehockey.se/Game/Events/355696" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8474
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Trollet »

Halford wrote:Nån som vet hur det går? Finns det någonstans att följa?
http://stats.swehockey.se/Game/Events/355696" onclick="window.open(this.href);return false;

375 personer var ändå bra. Mer än J18/J20.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Synd om de som missade kvällens hockeygodis i C hallen. 6-1 till damerna trots det faktum att Luleå hade tagit med sig en dryg femma med SDHL spelare.
375 i publiken blev den 6:e utespelaren. Kul för den vidsynta hockeypubliken och osynd för korparna som kraxat om 50 betalande. PeA visade ett leende när han konstaterade att intäkten från denna match räckte till många bussresor under säsongen.
Nästa helg hemmamatch i A-hallen mot grodorna från förorten. Vågar man gissa på över tusen i publiken?
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Akerman2 »

Kul och bra med en seger! Bra publiksiffra också.

Nu var det väl gratis inträde så någon bussresa alls lär väl inte ha inkasserats.
Blir för övrigt intressant att följa publiksiffrorna under säsongen. Nu tror jag korparna som kraxade om 50 betalande kommer ligga närmare sanningen än 1 000 pers. Men då är jag pessimistisk av mig också.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by snorhyveln »

Akerman2 wrote:Kul och bra med en seger! Bra publiksiffra också.

Nu var det väl gratis inträde så någon bussresa alls lär väl inte ha inkasserats.
Blir för övrigt intressant att följa publiksiffrorna under säsongen. Nu tror jag korparna som kraxade om 50 betalande kommer ligga närmare sanningen än 1 000 pers. Men då är jag pessimistisk av mig också.
Inträdet var 50:- för matchen , och kommer så förbli under säsongen. Årskort säljes också för 300:- där redan ca 50 är sålda. Jag kan lova att de som var där igår kommer på lövenmatchen.
User avatar
Special Brew
Posts: 9963
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Special Brew »

Kan inte påstå att jag sörjer att jag inte såg matchen. Damhockey är aldrig "hockeygodis" i mina ögon. Men kul att dom vann trots det.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Skellefteå AIK Dam

Post by Akerman2 »

Sorry, blandade ihop med Lövenmatchen angående det här med gratisinträdet.
Årskort är alltså 300kr x 50pers = 15 000, 300pers till som betalande 50kr = 15 000
Så drygt 30 000 på biljetter och ytterliggare 10 000 (högt räknat) på fika. 40 000 på denna premiär då. Inte alls illa och täcker kanske 2-3 bussresor? (ingen aning om busspris).

Vad är det budgeterat med angående publiksnitt? Någon som vet? 200 betalande (10 000kr/match)?

Hoppas publiken sluter upp på lördag och bräcker man denna match blir jag imponerad.
Tror du kommer bli rejält besviken om du hoppas på 1 000 pers. Men vi får la se :)
Post Reply