Ny tränare nästa säsong?

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by smogz »

Första steget om man inte ska sparka nån är ju att ge huvudansvar till EN tränare.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by zacce »

Nå,vilka blir nya ledare i båset? Å sportchef? Jimmie?
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by marre »

Ska dom avgå allihopa?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Chippen »

Vore kanske det bästa om vi utvecklas
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by persson82 »

Norrland74 wrote:Forsberg hade inget att säga till om i AIK. Det var Bert som styrde. Forsberg fick väl kicken för han var en katastrof internt o alla visste det. När han började fiska spelare fick klubben en gratischans kicka han.
Bert har absolut inget att säga till om!!! vem tror ni Klockare står å snackar med i snäckan....när ni vet det då vet ni vem som styr och ställer..

Och JA jag är 100% säker på att det är sant det jag säger
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by burk »

Jag skulle tro att de är videocoachen Krister Holm som han snackar med i snäckan
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by smogz »

persson82 wrote:
Norrland74 wrote:Forsberg hade inget att säga till om i AIK. Det var Bert som styrde. Forsberg fick väl kicken för han var en katastrof internt o alla visste det. När han började fiska spelare fick klubben en gratischans kicka han.
Bert har absolut inget att säga till om!!! vem tror ni Klockare står å snackar med i snäckan....när ni vet det då vet ni vem som styr och ställer..

Och JA jag är 100% säker på att det är sant det jag säger
Så Holm styr och ställer? Knappast va. Lasse förra året skulle jag kunna tänka mig. Men Lindgren i år. Knappast. Jag tror dig inte helt enkelt. Men du har sagt A. Säg B, är nyfiken på vad B kan tänkas vara.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by bsa »

Letar man konspiration så tycker man att man hittar den. att ha ögon högt som verkligen ser vad som händer, det man inte ser från båset betyder det att man styr, skärp er muppar.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Foppas skridskocoach »

Petter Nilsson Utas sägs vara ledig enligt dtt rykte jag snappade upp för någon timme sedan.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by ossian »

Foppas skridskocoach wrote:Petter Nilsson Utas sägs vara ledig enligt dtt rykte jag snappade upp för någon timme sedan.
:lol:
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by persson82 »

smogz wrote:
persson82 wrote:
Norrland74 wrote:Forsberg hade inget att säga till om i AIK. Det var Bert som styrde. Forsberg fick väl kicken för han var en katastrof internt o alla visste det. När han började fiska spelare fick klubben en gratischans kicka han.
Bert har absolut inget att säga till om!!! vem tror ni Klockare står å snackar med i snäckan....när ni vet det då vet ni vem som styr och ställer..

Och JA jag är 100% säker på att det är sant det jag säger
Så Holm styr och ställer? Knappast va. Lasse förra året skulle jag kunna tänka mig. Men Lindgren i år. Knappast. Jag tror dig inte helt enkelt. Men du har sagt A. Säg B, är nyfiken på vad B kan tänkas vara.
Det är X:et som klockare står och tar order ifrån....Denna info är från en källa som har jobbat och står X.et samt AIK väldigt nära.

När min källa berättade detta så trodde jag inte det var sant själv, Men så är det. Det är han som säger hur AIK ska spela, vilka som ska matchas m.m
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Markman »

persson82 wrote:Det är X:et som klockare står och tar order ifrån....Denna info är från en källa som har jobbat och står X.et samt AIK väldigt nära.

När min källa berättade detta så trodde jag inte det var sant själv, Men så är det. Det är han som säger hur AIK ska spela, vilka som ska matchas m.m
Så du menar alltså att X:et, som är assisterande tränare i J20, parallellt med att han står i båset då J20 har match, står och ger direktiv till Klockare? Så t.ex. den 4 mars, när A-laget spelar borta mot Karlskrona kl. 16.00, och J20 spelar hemma mot Mora 15.30, så står X:et och kollar på Karlskronamatchen för att analysera vad A-laget gör för fel istället för att kolla på sina egna killar? Att AIK "dumförklarar" sina fyra tränare i representationslaget till förmån för en assisterande tränare i J20-laget? Känns rimligt... :roll:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by LeeGoren »

Är det någon som ger order och direktiv uppifrån är det Micke Engström. Under slutspelet ifjol tex satt han och Lasse J med snäcka och gav direktiv till Klockare under matcherna. Lasse J skötte matchandet av backarna från läktaren. Har aldrig sett Xet sitta med snäcka.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Markman »

LeeGoren wrote:Är det någon som ger order och direktiv uppifrån är det Micke Engström. Under slutspelet ifjol tex satt han och Lasse J med snäcka och gav direktiv till Klockare under matcherna. Lasse J skötte matchandet av backarna från läktaren. Har aldrig sett Xet sitta med snäcka.
Är det någon på läktaren som styr finner jag det som ett betydligt mer troligt scenario än Erixon, men det är ju jag det.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by smogz »

Om nån sitter och styr från läktarna är ju det att omyndigförklara ledarna i båset. Då skulle troligen inte dom vilja förlänga sina kontrakt som två av dom gjort mer än en gång. Däremot att någon via snäcka delger tränarna sina observationer tror jag mer på.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Chippen »

Varför skulle det vara någon som styr från läktaren? Vem tror ens på något sådant?

Skulle snarare gissa att den informationen som kommer via snäckan, och då gissningsvis från Holm, är t.ex vart laget ser svagt ut, vart ifrån som motståndarna väljer att ta sina skott så man kan täcka ut där mera, hur motståndarnas målis ser ut för dagen etc.

Så precis som smogz är inne på ovan mig. Det är nog enbart observationer som delges och inget annat
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by kopitar »

Det är illuminati som styr helt klart
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Spökplumpen »

Herregud. Tränarna styr, ingen annan.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by nishog04 »

Någon som hört någonting om kommande säsong? Är det slut med Klockare eller kommer han förlänga? Föds ett nytt spelsystem nästa år (med tanke på vilka backar som ryktas vara på g), eller är det "rätt in i kaklet" som fortsättningsvis gäller?
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Jathy »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... -topplaget" onclick="window.open(this.href);return false;

Är detta bara något jekla hitte på från ab eller finns det någon grund i det hela?

Tyckt personligen sedan dag 1 att Öberg inte har någonting att göra i ett bås, i alla fall inte i vårt.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by snorhyveln »

Kanske Rönnberg.
Som han lismade igår har jag aldrig hört tidigare.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by GroovyEd »

Hemska tanke. Då tar jag hellre Larry Huras.
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Jathy »

Läste i förbifarten igår att Sam Hallams lya i Växjö är till salu, kanske försök få honom att besöka hemnet och söka boende i Skellefteå med omnejd framöver?
vet inte alls vilka som finns på marknaden riktigt som skulle kunna passa oss för Perra är väl inte ens värt att lägga en tanke på?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Chippen »

Tyvärr verkar ju Mora spela sig upp i SHL, annars så hade ju deras tränare varit intressant.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by ossian »

Skulle mycket hellre ta Rönnberg är Hallam. Båda är duktiga tränare men Hallam står för en väldigt tråkig hockey medan Rönnbergs lag spelar en rolig offensiv hockey.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by svea_man »

bengt åke är ledig:)
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by svea_man »

nä nu har jag det vi tar in Wikegård då jävlar
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Markman »

Usch, Jättebäbisen Rönnberg ser jag ingen anledning att ens försöka få hit, vidrig människa!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Lidlund »

Hade jag varit Moras tränare hade jag inte förlängt kontraktet med More över nästa år.. Brynäs var och högg på han så hade nog valt att gå den vägen isf.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Chippen »

Markman wrote:Usch, Jättebäbisen Rönnberg ser jag ingen anledning att ens försöka få hit, vidrig människa!
Kanske den sämsta anledningen till att inte försöka få hit en bra coach
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply