Lärdomar från finalförlusterna

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Lidlund »

smogz wrote:Igår hade vi mycket väl kunna vinna med Svensson i mål. Fyra av fem mål var klart räddningsbara.
Anser att det även hade kunnat rädda 2 av 3 mål i match 4, mål 1 och 2. Inge tavlor, absolut inte.. Eg. inte ens svagt agerande men en målvakt som är "het" eller "in the zone" hade haft möjligheten.. Och det anser jag är ett måste för att vinna.

Hanses gjorde inte en dålig insats i sina 4 finaler, men var inte överdrivet bra heller.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Lidlund »

Chippen wrote: Visst kan det vara att föredrar till en viss punkt, men det behövs även helt nytt blod ibland.

Nu är det förvisso ett tag kvar, men FBK är ett lysande exempel på hur det går utför då man bara plockar inifrån.
Nja, en stor skillnad med FBK är att dom bara tog in tränare som varit spelare hos dom och hade samma mentalitet.. I princip så är ju alla tränare som FBK haft senaste 5 åren (som inte fått sparken) benägna att ha samma spel.

Att ta in underifrån och se till att det kommer nya ideer till föreningen är bara bra.. Det utvecklas föreningen av. Men att begränsa nya ideer till bara A-lag stjälper föreningar. Har gjort med Modo, Frölunda, FBK mm..
Last edited by Lidlund on 25 Apr 2016, 15:47, edited 1 time in total.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Istället för att skylla på en enskild spelare skulle jag vilja säga att en stor del i att Frölunda vinner är att våra mängdspelare (Forre, Petterström, Urbom, Lindholm t.ex) är de som är de bästa i vårt lag samtidigt som spetsen (Zacke, Pesonen, Calof, Heed) faller tillbaka.
Skulle vilja säga att Forre och PP spelar som som jag hade förväntat mig i Finalserien och håller en bra nivå. Nu ser de ut som om de gör ett helt fantastiskt jobb, men det beror ju även till viss del på att spetsen är så pass dålig som den är.
Det här inlägget är lite intressant.

Tittar man på vårt guld 2013/2014 såg poängligan för finalserien ut enligt följande,


Namn Mål Ass Poäng
Forsell, Erik 2 1 3
Holloway, George 1 1 2
Lindström, Joakim 2 2
Lindberg, Oscar 1 1 2
Sevc, Martin 1 1 2
Bellemare, P-E 1 1
Arvidsson, Viktor 1 1
Karlsson, Melker 1 1
Emanuelsson, Petter 1 1
Arvidsson, Viktor 1 1
Klingberg, John 1 1
Ericsson, Jimmie 1 1
Lindgren, Fredrik 1 1
Möller, Oscar 1 1
Burström, Niclas 1 1
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Chippen »

Lidlund wrote:
Chippen wrote: Visst kan det vara att föredrar till en viss punkt, men det behövs även helt nytt blod ibland.

Nu är det förvisso ett tag kvar, men FBK är ett lysande exempel på hur det går utför då man bara plockar inifrån.
Nja, en stor skillnad med FBK är att dom bara tog in tränare som varit spelare hos dom och hade samma mentalitet.. I princip så är ju alla tränare som FBK haft senaste 5 åren (som inte fått sparken) benägna att ha samma spel.

Att ta in underifrån och se till att det kommer nya ideer till föreningen är bara bra.. Det utvecklas föreningen av. Men att begränsa nya ideer till bara A-lag stjälper föreningar. Har gjort med Modo, Frölunda, FBK mm..
Jo, det kan jag hålla med om.
Ser bara en fara, men man vill ofta måla fan på väggen bara för att ha tråkigt och se färgfan torka...helt i onödan :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Chippen »

Lidlund wrote:
Chippen wrote:Istället för att skylla på en enskild spelare skulle jag vilja säga att en stor del i att Frölunda vinner är att våra mängdspelare (Forre, Petterström, Urbom, Lindholm t.ex) är de som är de bästa i vårt lag samtidigt som spetsen (Zacke, Pesonen, Calof, Heed) faller tillbaka.
Skulle vilja säga att Forre och PP spelar som som jag hade förväntat mig i Finalserien och håller en bra nivå. Nu ser de ut som om de gör ett helt fantastiskt jobb, men det beror ju även till viss del på att spetsen är så pass dålig som den är.
Det här inlägget är lite intressant.

Tittar man på vårt guld 2013/2014 såg poängligan för finalserien ut enligt följande,


Namn Mål Ass Poäng
Forsell, Erik 2 1 3
Holloway, George 1 1 2
Lindström, Joakim 2 2
Lindberg, Oscar 1 1 2
Sevc, Martin 1 1 2
Bellemare, P-E 1 1
Arvidsson, Viktor 1 1
Karlsson, Melker 1 1
Emanuelsson, Petter 1 1
Arvidsson, Viktor 1 1
Klingberg, John 1 1
Ericsson, Jimmie 1 1
Lindgren, Fredrik 1 1
Möller, Oscar 1 1
Burström, Niclas 1 1
Antar att du vill påvisa att jag är ute och cyklar, vilket jag säkerligen är.
Bara förmedlade den känslan jag fick.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Lidlund »

Chippen wrote:
Lidlund wrote:Nja, en stor skillnad med FBK är att dom bara tog in tränare som varit spelare hos dom och hade samma mentalitet.. I princip så är ju alla tränare som FBK haft senaste 5 åren (som inte fått sparken) benägna att ha samma spel.

Att ta in underifrån och se till att det kommer nya ideer till föreningen är bara bra.. Det utvecklas föreningen av. Men att begränsa nya ideer till bara A-lag stjälper föreningar. Har gjort med Modo, Frölunda, FBK mm..
Jo, det kan jag hålla med om.
Ser bara en fara, men man vill ofta måla fan på väggen bara för att ha tråkigt och se färgfan torka...helt i onödan :)
Det är väldigt typiskt skelleftebor och skelleftesupportrar att måla fan på väggen :D

Sen håller jag med om att det är viktigt med utomstående blod, men anser den ska in i alla led hos en förening/företag.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Antar att du vill påvisa att jag är ute och cyklar, vilket jag säkerligen är.
Bara förmedlade den känslan jag fick.
Självklart är det en vettig känsla.. Men OFTAST är det bredden som vinner mästerskap tillsammans med en viss spets såklart.. Men vi hade "ganska" trubbig spets i år och dessutom saknade jag dom där killarna som t.ex. Melker och Emanuelson/Lindberg som verkligen satsade allt.. Verkligen åkte livet ur motståndarna..

Så alternativen motståndarna hade var; Antingen har vi våra stjärnor mot deras stjärnor, och vår stjärnor är inte tillräckligt duktiga defensivt för det. Eller så har vi våra stjärnor mot deras bredd, och då orkar inte våra stjärnor leverera.

Och kedjan Melker, Möller och Jocke var dessutom gudomlig.. Snacka om en kedja som verkligen inte gick försvara sig mot.. *drömmer mig tillbaka*
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Bilderberg »

Chippen wrote:Varför vann vi inte första matchen i Finalen då Svensson stod, och släppte in ett billigt mål då? Var det oxå Hanses fel?
Svensson stod lite mer än en period i första finalen, och han spelade 1-1 lika det han stod. Hanses släppte in 3 mål och spelade 2-3. Ja första förlusten var Även det Hanses fel.
Chippen wrote: Fattar inte att du kan lasta en person för allt som händer i Finalserien.
Fattar inte hur du inte kan se att loket drar med sig tåget när det spårar ur.
Chippen wrote: Men vi testar igen då, och ser om du kan besvara detta:
Oki, varför såg det likadant ut i Semi då Sören inte dömde?
Menar du att han påverkar vårt lag på ett så stort sätt så bör vi omedelbart anställa en mental coach per spelare.
Det såg inte likadant ut i semin när Sören inte var representerad. Växjö spelade på ett helt annat sätt, och både gav och tog få chanser.
Chippen wrote: Så det är Hanses fel att Calof skjuter mer i plexit än i magen på motståndarnålisen?
Hur förklarar du att han gjorde precis likadant då Svensson stod?
Ja, det är i grunden Hanses fel att Calof skjuter i plexit. Fel begås så lätt i en obekväm arbetsmiljö. Dessutom så gjorde Calof mål mot Frölunda när Svensson stod i kassen. Frågan är diffus. Hur förklarar du att Calof gjorde mål mot Frölunda när Svensson stod i kassen?
Chippen wrote: Vad säger du om backupen till Hanses? Agerade förtroendeingivande?
Men det är väl Hanses fel, från bänken, att han släppte in billiga mål oxå?
Vad säger du om situationen Backlund fick komma in i? Var den på lika villkor som när Hanses fick starta matchen?
Tror du att Hanses insläpp påverkade spelarnas stress och jakt på reducering även efter det att Backe hade bytts in?

Trots brist på matchning lyckades Backe vända skutan som stod mitt i hela havet stormar. Självklart var spelarna fortfarande påverkade av stress, men med Backe i båset fann man ny energi och spelade ett vinnande 3-2 mot Frölunda - Tyvärr var blödningen signerat Hanses redan för stor men med facit i hand så gjorde Backlund ett värdigt försök att komma i kapp. Hade AIK bara fattat att Backlund>Hanses redan från början så hade inte blödningen behövt bli så katastrofal.

Behöver det ens klargöras? :roll:
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by StigVig »

Håller med Bilderberg och plockar fram en gammal klyscha.
"En bra målvakt är halva laget"
Tänk om man kunnat spola tillbaka bandet till matchstart på Sveriges baksida, match 4 och vi ställer Backe i mål istället för Leksingen. Helt övertygad om att vi tagit den matchen och att vi även plockat matchen igår.
Marginalerna är så små så att det räcker med en målvakt som laget inte litar på så havererar spelet.

Spelsystem hit och dit och fram och tillbaka, viktigast av allt är att vi har Sveriges bästa målvaktspar nästa säsong.
Tveksam till Lindvall tyvärr på grund av hans längd men han får väl överbevisa mig ;)
Man bygger alltid ett lag bakifrån (sorry, också en gammal klyscha)

KÄMPA
Krossa Skiten!!!!!
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Chippen »

Lidlund wrote:
Chippen wrote:
Lidlund wrote:Nja, en stor skillnad med FBK är att dom bara tog in tränare som varit spelare hos dom och hade samma mentalitet.. I princip så är ju alla tränare som FBK haft senaste 5 åren (som inte fått sparken) benägna att ha samma spel.

Att ta in underifrån och se till att det kommer nya ideer till föreningen är bara bra.. Det utvecklas föreningen av. Men att begränsa nya ideer till bara A-lag stjälper föreningar. Har gjort med Modo, Frölunda, FBK mm..
Jo, det kan jag hålla med om.
Ser bara en fara, men man vill ofta måla fan på väggen bara för att ha tråkigt och se färgfan torka...helt i onödan :)
Det är väldigt typiskt skelleftebor och skelleftesupportrar att måla fan på väggen :D

Sen håller jag med om att det är viktigt med utomstående blod, men anser den ska in i alla led hos en förening/företag.
Det kan jag köpa oxå.
Fan, du har ju rätt och jag fel :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Chippen »

Bilderberg wrote:
Chippen wrote:Varför vann vi inte första matchen i Finalen då Svensson stod, och släppte in ett billigt mål då? Var det oxå Hanses fel?
Svensson stod lite mer än en period i första finalen, och han spelade 1-1 lika det han stod. Hanses släppte in 3 mål och spelade 2-3. Ja första förlusten var Även det Hanses fel.
Chippen wrote: Fattar inte att du kan lasta en person för allt som händer i Finalserien.
Fattar inte hur du inte kan se att loket drar med sig tåget när det spårar ur.
Chippen wrote: Men vi testar igen då, och ser om du kan besvara detta:
Oki, varför såg det likadant ut i Semi då Sören inte dömde?
Menar du att han påverkar vårt lag på ett så stort sätt så bör vi omedelbart anställa en mental coach per spelare.
Det såg inte likadant ut i semin när Sören inte var representerad. Växjö spelade på ett helt annat sätt, och både gav och tog få chanser.
Chippen wrote: Så det är Hanses fel att Calof skjuter mer i plexit än i magen på motståndarnålisen?
Hur förklarar du att han gjorde precis likadant då Svensson stod?
Ja, det är i grunden Hanses fel att Calof skjuter i plexit. Fel begås så lätt i en obekväm arbetsmiljö. Dessutom så gjorde Calof mål mot Frölunda när Svensson stod i kassen. Frågan är diffus. Hur förklarar du att Calof gjorde mål mot Frölunda när Svensson stod i kassen?
Chippen wrote: Vad säger du om backupen till Hanses? Agerade förtroendeingivande?
Men det är väl Hanses fel, från bänken, att han släppte in billiga mål oxå?
Vad säger du om situationen Backlund fick komma in i? Var den på lika villkor som när Hanses fick starta matchen?
Tror du att Hanses insläpp påverkade spelarnas stress och jakt på reducering även efter det att Backe hade bytts in?

Trots brist på matchning lyckades Backe vända skutan som stod mitt i hela havet stormar. Självklart var spelarna fortfarande påverkade av stress, men med Backe i båset fann man ny energi och spelade ett vinnande 3-2 mot Frölunda - Tyvärr var blödningen signerat Hanses redan för stor men med facit i hand så gjorde Backlund ett värdigt försök att komma i kapp. Hade AIK bara fattat att Backlund>Hanses redan från början så hade inte blödningen behövt bli så katastrofal.

Behöver det ens klargöras? :roll:
Aja, det spelar ju ingen roll.
Antar att var Svenssons förtjänst att vi vann andra matchen.
För aldrig att du kan säga att Hanses gjort något bra.

Antar att det är Hanses fel att Backe släpper billiga mål oxå?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by smogz »

Solklart. Hade inte Hanses släppt in hälften av skotten hade ju inte Backlund behövt spela.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Bilderberg »

Chippen wrote: Aja, det spelar ju ingen roll.
Antar att var Svenssons förtjänst att vi vann andra matchen.
För aldrig att du kan säga att Hanses gjort något bra.

Antar att det är Hanses fel att Backe släpper billiga mål oxå?
Jo det spelar roll. Analyserar man en förlust med utgångspunkt att förstärka laget till nästkommande säsong, är det väl bra att veta vad som gick snett?

Det var inte bara Svenssons förtjänst att AIK vann andra matchen. Laget spelade bra mycket på grund av Svenssons stabilitet. Kedjeeffekten hade inte hunnit ta fart ännu. Laget vågade fortfarande tro på sitt grundspel men Hanses gick som en tickande bomb i dockan. Det var bara en tidsfråga - vilket vissa såg redan då - Och när fasaden väl rämnade så fanns det ingen återvändo. Paniken var ett faktum och när spelarna väl föll bort i skärpan så fanns där inte trygghet i Markus Svensson att luta sig tillbaka på - som vi blivit så bortskämda med. Många gånger har AIK hamnat i stressläge - även med Svensson i mål, men han har förmågan att göra en säker räddning och spelet går lika snabbt som på räls igen.

Med Hanses i kassen blir det mer av ett bollande med brinnande kol mellan utespelarna och målvakten. Svensson kan ta den där jävla heta kolen och kväva den i sin plockhand: och alla fattar vinken och börjar agera som ett lag igen.

Angående att det är Hanses fel ifall Backlund släpper in billiga mål? Det kan man väl inte direkt påstå. Däremot kan man säga att Hanses är den enskilt största bidragande orsaken till att laget spelar i panik när det gäller som mest. Det fick alltså en ringrostig Backlund kliva rakt in i. Tränarstabben hade äntligen förstått att man begått ett förödande misstag - men det var för sent.

Det värsta är att så många såg det komma. Andra hyllade den tickande bomben...
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Bilderberg »

StigVig wrote:Håller med Bilderberg och plockar fram en gammal klyscha.
"En bra målvakt är halva laget"
Helt rätt och för att vidareutveckla det - "och två bra målvakter är hela laget"

Det var skillnaden mellan oss och Frölunda.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Chippen »

Bilderberg wrote:
Chippen wrote: Aja, det spelar ju ingen roll.
Antar att var Svenssons förtjänst att vi vann andra matchen.
För aldrig att du kan säga att Hanses gjort något bra.

Antar att det är Hanses fel att Backe släpper billiga mål oxå?
Jo det spelar roll. Analyserar man en förlust med utgångspunkt att förstärka laget till nästkommande säsong, är det väl bra att veta vad som gick snett?

Det var inte bara Svenssons förtjänst att AIK vann andra matchen. Laget spelade bra mycket på grund av Svenssons stabilitet. Kedjeeffekten hade inte hunnit ta fart ännu. Laget vågade fortfarande tro på sitt grundspel men Hanses gick som en tickande bomb i dockan. Det var bara en tidsfråga - vilket vissa såg redan då - Och när fasaden väl rämnade så fanns det ingen återvändo. Paniken var ett faktum och när spelarna väl föll bort i skärpan så fanns där inte trygghet i Markus Svensson att luta sig tillbaka på - som vi blivit så bortskämda med. Många gånger har AIK hamnat i stressläge - även med Svensson i mål, men han har förmågan att göra en säker räddning och spelet går lika snabbt som på räls igen.

Med Hanses i kassen blir det mer av ett bollande med brinnande kol mellan utespelarna och målvakten. Svensson kan ta den där jävla heta kolen och kväva den i sin plockhand: och alla fattar vinken och börjar agera som ett lag igen.

Angående att det är Hanses fel ifall Backlund släpper in billiga mål? Det kan man väl inte direkt påstå. Däremot kan man säga att Hanses är den enskilt största bidragande orsaken till att laget spelar i panik när det gäller som mest. Det fick alltså en ringrostig Backlund kliva rakt in i. Tränarstabben hade äntligen förstått att man begått ett förödande misstag - men det var för sent.

Det värsta är att så många såg det komma. Andra hyllade den tickande bomben...
Men nu får du ge dig. Inte när han vaktar målet och vi vinner med 4-1 så kan du säga något bra utan väljer att kritisera honom.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by schteffe »

Sluta mata trollen och förstöra en annars läsvärd tråd :)
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Chippen »

Ja, jag ger upp och hoppas trollet är mätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by schteffe »

Finns highlights från 14/15 kvar på shl.se kan man väl se hur det gått till när vi tappat in första målet i hemmafinalmatcherna? Apropå TS teori.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Bilderberg »

Chippen wrote: Men nu får du ge dig. Inte när han vaktar målet och vi vinner med 4-1 så kan du säga något bra utan väljer att kritisera honom.
Kan inte bara säga att det är Erik Hanses fel, för det är lika mycket AIK's fel då de valde att sätta honom i mål från första början. Helt obegripligt.
Fdskebo
Posts: 1108
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Fdskebo »

Hanses är bättre än Svensson, med klubban. Alltid något.
Hanses var en av våra bästa PP-spelare (tänker på smörpasset till Norman som skarvade till Zacke). Alltid något. Säger iofs mer om övriga lagets PP-prestation...

Vi torskade inte pga Hanses utan pga att ytterst få i laget höjde sig efter grundserien. En kollektiv finalförlust.
Att vi ens tog oss dit är aningens märkligt...
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by Skidrow »

Vi förlorar för att försvarsspelet inte får ut pucken ur egen zon.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by BubbelVe »

Senaste finalen förlorade vi för att:

1 Sämre målvakt
2 För lågt försvarsspel i egen zon som ger motståndarna för långa anfall och för mycket tid för deras backar.
3 För lågt presspel över hela banan och obefintligt understöd av center och backar så mittzon blev enkel att passera
4 På tok för dåliga på att involvera backarna i anfallsspel då de backade ur zon om ens motståndarna var nära pucken
5 PATETISKT långsamma uppspel i powerplay , vi tog oss knappt in i zon i slutspelet. Plus lågt passtempo
6 Noll hjälp från våra "stjärnor" Zacke, Pesonen, Norman, Jimmie, Heed, Burström, Calof etc slutade vara bra en månad före slutspelet började
7 Backar som började spela puckar efter sarg vilket alltid resulterade i skott på egen kasse, fungerar inte sedan 1992
8 ALLDELES för lite spelare som står där Jimmie står, skymmer vi inte målvakter eller styr får vi kämpa för hårt för mål
9 För lite tryck på läktarna redan från kvartsfinal, killarna ska känna sig som superhjältar av jublet då de täcker skott eller gör andra bra saker
10 miniräknare, kanske dumt ha för många spelare på banan då domarna ÄNDÅ kommer vara frikostig med Skellefteåutvisningar
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by smogz »

Låter på denna lista som att det är lika bra att lägga ner.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by smogz »

men till viss det håller jag med. Uppspelen har blivit alldeles för förutsägbara och långsamma. man försöker aldrig ens med ett snabbt förstapass längre utan det ska vara full kontroll och byta sida med flying V. Det innebär tyvärr rätt ofta att forwards väntar vid offensiv blå, stillastående.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lärdomar från finalförlusterna

Post by smogz »

Presspelet som vi hade för tre säsonger sedan är också nästan bortblåst. Gillade bättre den brutala pressen man satte då. Även i BP var pressen extremt aggressiv. Nu har zonerna blivit större men vi såg i finalen att det funkar, för Frölunda.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply