SKA 2.0

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: SKA 2.0

Post by Chippen »

Lappmössan wrote:Image

Reklamen... ska vi gå med på detta kan de väl åtminstone ta bort lite från matchtröjorna?
Tragiskt
Fast betänk att företagen betalat reklamplats på den gamla jumbotronen.
De kan ju inte mista den bara för att vi byter jumbotron, så det kan mycket väl bli ändring till nästa år då det är svårt att ändra rådande avtal.
Nu gissar jag iofs, men kan tänka mig något åt det hållet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: SKA 2.0

Post by freddus »

Ligger säkert något i det... Men förhoppningsvis är det test för att komma fram till en bra fördelning.
För reklamytan är ju betydligt större nu än tidigare. Ske kraft reklamen på bilden är ju bedrövligt stor. Samtidigt blir det kanske konstig storlek på bilden om man lyckas bredda (minska den reklamen) men inte öka på höjden.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1862
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: SKA 2.0

Post by GroovyEd »

Skulle man inte kunna ändra Skekrafts skylt till gul text på svart bakgrund i alla fall? Skulle kännas mindre plottrigt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: SKA 2.0

Post by Skidrow »

Dom är inte sanna AIK:
SKELLEFTEÅ KRAFT ARENA 2.0

Utbyggnaden av Skellefteå Kraft Arena pågår för fullt. Markarbetet och grunden för den nya restaurangdelen beräknas vara klart innan jul och under januari så börjar nästa fas av bygget. Bygget går enligt plan och beräknas vara klart under augusti 2016.

Under januari 2016 så påbörjas även bygget av ny sittplatssektion, beräknas vara klart under februari 2016.

Vi hoppas på överseende under byggstöket.

Nu gör dom samma misstag igen mitt under säsongen är dom och ändrar på ståplats.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: SKA 2.0

Post by smogz »

Ståplats är väl nästan aldrig full. Bättre då att minska den lite och ta in mer sittplatser. Det drar de in mer pengar på än en halvtom ståplats.
Last edited by smogz on 22 Dec 2015, 19:47, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: SKA 2.0

Post by Chippen »

smogz wrote:Sittplats är väl nästan aldrig full. Bättre då att minska den lite och ta in mer sittplatser. Det drar de in mer pengar på än en halvtom ståplats.
Låter lite komiskt som du skrivit :)

Men helt klart har du en poäng, om man byter ut ditt första "sittplats" mot ståplats.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: SKA 2.0

Post by burk »

Helt rätt att dom bygger fler sittplatser för inte är det på en halvfull ståplatsläktare AIK tjänar sina pengar iaf
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: SKA 2.0

Post by smogz »

Tack Chippen. Slarvfel ärr mitt andra namn.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: SKA 2.0

Post by Skidrow »

Helt okej men inte under pågående säsong, förra gången dom gjorde det borde dom ha lärt sej. Folk kommer att bli irriterade och det kommer mindre folk. Sen om dom en gång har förlorat en säsongkorts köpare får dom inte tillbaka honom.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: SKA 2.0

Post by Trollet »

Det måste ju göras, vet att de där uppe i hörnet har haft nära samtal med Pea och förstår situationen.

Beläggningen på stå är helt sjukt låg. Vi har inte varit i närheten av att fylla den annat än undantagsvis på många år. En vanlig match de senaste veckorna åren är det långt över 1000 tomma platser på stå, match efter match.

Jag tror det blir bättre med en tajtare läktare, vi får samtidigt chansen att göra om lite så det blir bättre för oss som vill höras.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: SKA 2.0

Post by Skidrow »

Gör det Maj till September, det är 5månader.

Om du anställer ett företag att bygga om så får dom helt enkelt skjuta på semestern lr får ett annat företag ta jobbet, jobbet dom gör utanför är okej, men inte inne i själva hallen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: SKA 2.0

Post by Trollet »

Tur att det råder demokrati och din åsikt är i minoritet :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: SKA 2.0

Post by Skidrow »

Det är AIK som förlorar publik så det är väl deras bekymmer.

Hela poängen jag försöker få fram är AIK ska göra allt och lite till för att försöka behålla sina årskortskunder inte som dom nu gör försöka bli av med dom.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: SKA 2.0

Post by Trollet »

Inte ditt?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: SKA 2.0

Post by Skidrow »

Nej för jag kommer fortsätta köpa säsongskort, dock känns det som det inte blir något mer 1943.

Jag bryr mej inte om det är en arbetsplats, om man får kaffe osv men det är bara vi inbitna som ser det så.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: SKA 2.0

Post by Trollet »

Man kan ju tänka sig att du har fel också. Jag tror det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: SKA 2.0

Post by Skidrow »

Som sagt var förra gången dom tog bort kurvan på stå och gjorde aktiv sitt lr vad dom nu kallade det förlorade dom folk som var förbannade att deras ståplats försvann mitt under säsongen.

Sen hör man ju nu när det är ännu besvärligare att ta sej till hallen med ombyggnationen utanför att flera nja jag ser på tv istället.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: SKA 2.0

Post by Trollet »

Du sa det själv. "deras ståplats". De är nog inte direkt lätta att ha att göra med när man ser ett hörn som sitt eget. Sittplatserna lär inte bli svårsålda så jag tror de täcker upp för det där rätt fort.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: SKA 2.0

Post by Skidrow »

Nästa säsong ja, den här kanske. gudarna om dom tog bort min ståplats då skulle dom få veta att dom levde 8-)

Men det ä fortfarande fel att driva bort folk under pågående säsong.

Sen besökarna som kommer under jul och hälsar på känns det helt fel att det ska vara en arbetsplats så dom tänker det här var sista besöket på arbetsplatsen som dom kallar ishall.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: SKA 2.0

Post by Trollet »

Nu börjar ju byggandet i januari efter helgerna just av den anledningen.

Sen kanske det är bra om fler förstår att man inte har "en ståplats" utan en plats på ståplatsläktaren. Jag skulle aldrig flytta mig för nån som påstår att det är deras egen yta att stå på. Vill man ha reserverad plats får man köpa sittplats.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Empress
Posts: 7162
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: SKA 2.0

Post by Empress »

Varför orkar inte AIK köra med ngn isprojektion under grundsäsongen?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: SKA 2.0

Post by Skidrow »

Jumbotronen var ju värd sina pengar redan matchen mot DIF gick den sönder och är fortfarande trasig.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: SKA 2.0

Post by BigGuyJohan »

Skidrow wrote:Jumbotronen var ju värd sina pengar redan matchen mot DIF gick den sönder och är fortfarande trasig.
det har varit Jul och ställen som har delarna har haft stängt. kommer med hög sannolikhet vara fixat till nästa match.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: SKA 2.0

Post by Skidrow »

Betalar man massor av pengar för en sak så bör den fixas samma dag lr senast dagen efter inte 3-4veckor efter.

Sen misstänker jag det är glappkontakt på dom 5 svarta skärmarna.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: SKA 2.0

Post by Lidlund »

Skidrow wrote:Betalar man massor av pengar för en sak så bör den fixas samma dag lr senast dagen efter inte 3-4veckor efter.

Sen misstänker jag det är glappkontakt på dom 5 svarta skärmarna.
Hur ofta får du bilen fixad samma dag? Och framförallt över jul?
ante08
Posts: 2584
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: SKA 2.0

Post by ante08 »

Förtaget som fixar det där bor ju inte Sverige precis. Först den 21 Januari kommer dom upp och fixar alltihop.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: SKA 2.0

Post by kurtivar »

ante08 wrote:Förtaget som fixar det där bor ju inte Sverige precis. Först den 21 Januari kommer dom upp och fixar alltihop.
hörde av en publikvärd att till nästa match så skulle det komma nån från företag som jumbotronen kommer ifrån. dom tror att det är problem med mjukvaran, dom har redan provat att byta kontakter och kablar.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: SKA 2.0

Post by cechise »

Lidlund wrote:
Skidrow wrote:Betalar man massor av pengar för en sak så bör den fixas samma dag lr senast dagen efter inte 3-4veckor efter.

Sen misstänker jag det är glappkontakt på dom 5 svarta skärmarna.
Hur ofta får du bilen fixad samma dag? Och framförallt över jul?
Hur ofta köper du bil för 7 miljoner? Kan tycka att det borde ingå nån form av snabb support.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: SKA 2.0

Post by Lidlund »

cechise wrote:
Lidlund wrote:
Skidrow wrote:Betalar man massor av pengar för en sak så bör den fixas samma dag lr senast dagen efter inte 3-4veckor efter.

Sen misstänker jag det är glappkontakt på dom 5 svarta skärmarna.
Hur ofta får du bilen fixad samma dag? Och framförallt över jul?
Hur ofta köper du bil för 7 miljoner? Kan tycka att det borde ingå nån form av snabb support.
i jämförelse är inte 7 miljoner överdrivet..

Och ska du ha "snabb support" (inom 48 timmar) för någonting såpass unikt får du betala ännu mer pengar för det.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: SKA 2.0

Post by Skidrow »

Om det är ett mjukvaruproblem fjärrstyr en dator och kolla upp felet, det kan dom göra direkt.
Post Reply