Klubbens ledning och organisation

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Klubbens ledning och organisation

Post by cechise »

Det kan finnas nån liknande tråd sen tidigare, men jag hittar den isf int. Tänkte att vi kunde använda det här till att diskutera AIK som organisation, anställda, ledning och hur det funkar.

Har ju hänt en del senaste tiden. Nytt folk på försäljning/biljetter tror jag, Robzon har slutat och idag fick Christer Pettersson (säk) gå (http://norran.se/plus/sport/skelleftea- ... aik-366604" onclick="window.open(this.href);return false;)
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Klubbens ledning och organisation

Post by cechise »

CP kommer ersättas av Janne Holmström.

Pea säger så här:
norran wrote:– Christer Pettersson har gjort ett fantastisk bra arbete för Skellefteå AIK under många år. Nu har vi valt att göra en förändring till slutspelet. Några fler kommentarer har jag inte.
och Christer säger bla så här:
norran wrote:– Det har varit många fina år. Att det nu blev så här var chockerande. Men jag har kanske varit för het i vissa situationer. Samtidigt tycker de flesta i min omgivning att jag varit alldeles för snäll.
norran wrote:– Det finns också negativa minnen när jag tvingats stänga av folk som uppträtt illa. Men det har varit mitt jobb och då går det inte alltid att vara populär.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Klubbens ledning och organisation

Post by Lubbe »

cechise wrote:Det kan finnas nån liknande tråd sen tidigare, men jag hittar den isf int. Tänkte att vi kunde använda det här till att diskutera AIK som organisation, de anställda, ledning och hur det funkar.
Ska vi diskutera civilanställda privatpersoner i det här forumet? Ehm...
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Klubbens ledning och organisation

Post by Larzon »

Lubbe wrote:
cechise wrote:Det kan finnas nån liknande tråd sen tidigare, men jag hittar den isf int. Tänkte att vi kunde använda det här till att diskutera AIK som organisation, de anställda, ledning och hur det funkar.
Ska vi diskutera civilanställda privatpersoner i det här forumet? Ehm...
Varför skulle vi inte kunna diskutera hur klubben sköts? Tanken är knappast att deras privatliv skall vara topic.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Klubbens ledning och organisation

Post by cechise »

Lubbe wrote:Ska vi diskutera civilanställda privatpersoner i det här forumet? Ehm...
Min tanke var inte att diskutera deras privatliv utan deras roller i AIK. Tex om Pea skulle avgå som klubbdirektör, vi skulle få ny säkerhetsansvarig eller liknande.

Edit:
Tog bort ett par rader, var onödigt otrevlig.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Klubbens ledning och organisation

Post by skellsupport »

Äntligen! Att han getts utrymme att motarbeta, hota och stänga av lagets mest hängivna supportrar till höger och vänster är inget annat än uruselt.
User avatar
Talbot25
Posts: 1058
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Klubbens ledning och organisation

Post by Talbot25 »

Hur stor är en säkerhetstjänst?
Är den på 100 % känns det lite som den där studievägledaren i plugget som alltid satt och stickade.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klubbens ledning och organisation

Post by svartgulsubkultur »

Nej nej. Det är en sidosyssla. Kanske 20-30% under säsong.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klubbens ledning och organisation

Post by svartgulsubkultur »

Janne H jobbar heltid som brandsäkerhetssheriff på Aptum.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Poet
Posts: 2478
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Klubbens ledning och organisation

Post by Poet »

Var på tiden att CP fick gå.
Skött sitt jobb på ett obehagligt och dåligt sätt.
2012-05-19
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Klubbens ledning och organisation

Post by haggloader »

Varför slutade Robzon?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klubbens ledning och organisation

Post by svartgulsubkultur »

Han är ju själv aktiv här så han får väl svara själv om han vill.
Jag tycker han gjorde rätt, men AIK går miste om en bra resurs där.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klubbens ledning och organisation

Post by Bobby »

Känns som det kommer bli en markant förbättring med Janne H som säk. Som tidigare nämnt här i tråden så var det verkligen på tiden att Christer fick sparken!
F.ö. Väldigt trist att Robzon slutat.
Dä ä bra Mikalsån!
Post Reply