Nästa hemvändare från Sverige/Europa?

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Nästa hemvändare från Sverige/Europa?

Post by Lappmössan »

Ser MP vs Selin nu. Går visserligen sakta men tycker ändå att det är konstigt att vi satsar på Norman och Sörensen istället för t.ex. Selin. Bör kunna utvecklas till en bra SHL-spelare.

Edit: Just efter att jag skrivit det gör Selin en snygg styrning i PP.
Och sen är MP inblandad i gruff. De där passningarna genom mittzon funkar f.ö. bättre i allsvenskan...
Edit2: Och nu pangar MP in 3-1. Fan vad han får istid, skicka fler dit!
Sportis
Posts: 676
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Nästa hemvändare från Sverige/Europa?

Post by Sportis »

Lappmössan wrote:Ser MP vs Selin nu. Går visserligen sakta men tycker ändå att det är konstigt att vi satsar på Norman och Sörensen istället för t.ex. Selin. Bör kunna utvecklas till en bra SHL-spelare.

Edit: Just efter att jag skrivit det gör Selin en snygg styrning i PP.
Och sen är MP inblandad i gruff. De där passningarna genom mittzon funkar f.ö. bättre i allsvenskan...
Edit2: Och nu pangar MP in 3-1. Fan vad han får istid, skicka fler dit!
För dålig fart på Selin. Tveksam att han passar in i vårat spel om han inte höjer farten ett par snäpp!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Nästa hemvändare från Sverige/Europa?

Post by Lappmössan »

Går ju inte direkt snabbare för Sörensen?

Marcus Pettersson blev matchens andra stjärna och spelade återigen mest av alla, men killen har mycket att jobba på. Påminner om Rundblad, sjukt passiv.
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Nästa hemvändare från Sverige/Europa?

Post by p-play »

Selin mår nog bättre av att spela i allsvenskan än att vara extraforward hos oss. Han kan säkert bli aktuell längre fram om någon säsong.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Nästa hemvändare från Sverige/Europa?

Post by smogz »

Ok, kanske dax att väcka denna tråden igen.

Vad har vi för spelare där ute som skulle kunna vara intressanta för Skellefteå till kommande säsonger.

Jonathan Pudas har kontrakt över nästa säsong men går bra i Brynäs. 9 poäng på 20 matcher i Brynäs och speltid på nästan 20 minuter. Definitivt intressant. Men troligen ingen budgetvärvning inför säsongen 17/18

Rasmus Edström - talangen som inte riktigt fick ut sin talang. SPelat 20 matcher i Löven och har 1 poäng +-0. Inte aktuell.

Lars Bryggman - började säsongen i Leksand men spelar nu i Asplöven. Har troligen inte vad som krävs. Har spelat 24 matcher i år och gjort 8 poäng,

Mattias Granlund - såg faktiskt riktigt inspirerad och hårt jobbande ut när Karlskrona var upp senast. Men han är en spelartyp för en roll som AIK gärna spelar in juniorer på. Troligen inte intressant.

Sam Marklund - spelar i Timrå iår. Har gjort 11 poäng på 24 matcher och +-8. Timrå ser ju inte direkt så bra ut iår så det är svårt att bedöma. Men även han är en spelare för roller som AIK gärna använder sig av juniorer till.

Joel Mustonen - kan inte utläsa hur långt hans kontrakt med Örebro är. Han har illafall sett otroligt pigg ut mot AIK. Tycker definitivt han borde vara intressant för AIK när hans kontrakt går ut. Dock otursförföljd. Mycket skador.

Sebastian Selin - fortsatt rätt poängstark i Almtuna. 13 poäng på 24 matcher. Har för mig att han inte var nån raket på grillorna. Men jag minns faktiskt inte riktigt. Vad är han för spelartyp?

Andreas Söderberg - om jag förstår rätt så är han utlånad till Vita Hästen. Får spela men vet inte hur mycket och i vilken roll. 1 poäng på 18 matcher.

Elias Edström - spelar för Gnaget. Gör inte direkt några poäng, bara 3 på 19 matcher. Vet inte hur mycket han får spela.

Petter Mäkitalo - den före detta målspottaren som fortfarande innehar rekordet i gjorda mål för tre kronor U16. Spelar i USHL och har gjort 6 poäng på 16 matcher. Bara 2 mål.

Gustaf Lindvall spelat 11 matcher för Gnaget med grym räddningsprocent på .932. Har kontrakt över detta året. Kan han vara något för nästa säsong? Båda Skellefteåkeepers kontrakt går ut efter denna säsong.

Jakob Andersson - först utlånad till Västerås och sen till Asplöven. Gjort 11 poäng på 23 matcher. Ses nog som ganska bra progress i allsvenskan för en 20-åring.

Emil Wikström - Löven - har bara spelat två matcher än.

Har jag glömt nån? Vilka tycker ni är intressanta framåt. Jag tycker Pudas, Lindvall och Mustonen.
Last edited by smogz on 24 Nov 2015, 18:33, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Nästa hemvändare från Sverige/Europa?

Post by p-play »

Mustonen har kontrakt nästa år (Burk på forumet utförde lite detektivarbete). Gustaf Lindvall är backup till Robin Rahm. Jag tror inte att han är aktuell.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Nästa hemvändare från Sverige/Europa?

Post by Skidrow »

Målvakten i Luleå som dom kör 17åringen är från stan.
Sed
Posts: 1611
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Nästa hemvändare från Sverige/Europa?

Post by Sed »

Elias har 3 poäng.... Som jag tror du menar. 13 poäng hade varit lite väl bra.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Nästa hemvändare från Sverige/Europa?

Post by smogz »

Ja, my bad. Ändrat nu.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply