Nya Introt

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Nya Introt

Post by Fetisov »

Jag undrar vad som är tanken med det nya introt som kördes i samband med Hv-matchen? En massa porträttbilder som flashar förbi, en kort nedräkning och till sist någon ur publiken som fick stå i strålkastarljuset samtidigt som "Bene" hojtade ngt ohörbart i micken. Kan inte förstå hur detta ska kunna bygga upp ngn sorts stämning före spelarentrén.

Snälla, säg att det det här var en engångsföreteelse eller ge i alla fall en förklaring vad tanken är med detta-i mina ögon-pajasintro.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Nya Introt

Post by Erwynn »

Ta tillbaka dom opålitliga raketerna som tjöt längs taket. Klass!
Hata allt.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Nya Introt

Post by fwd »

Erwynn wrote:Ta tillbaka dom opålitliga raketerna som tjöt längs taket. Klass!
Ord. Riktigt bra!
Charter Division
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Nya Introt

Post by Lappmössan »

fwd wrote:
Erwynn wrote:Ta tillbaka dom opålitliga raketerna som tjöt längs taket. Klass!
Ord. Riktigt bra!
Man nådde intro-toppen där. Inget kommer någonsin kunna komma i närheten!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Nya Introt

Post by jokarfo »

Kunde inte fara på matchen mot HV. Kan man se nya introt nånstans?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: Nya Introt

Post by Oracle »

Brukar ju hamna på youtube, men har inte kunnat hitta det? Någon?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Nya Introt

Post by Trollet »

Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Nya Introt

Post by jokarfo »

Trollet wrote:Film
Tack.

Och nja, självklart har de haft en tanke bakom nya introt och att de vill väva ihop fjolårets guld med tidigare stordåd i klubbens historia, tanken om Hela Sveriges AIK och att vi håller på med nåt stort märks. Men jag blir väl personligen inte jätteexalterad. Å andra sidan så är det svårt att bli just det alldeles oavsett vilka bilder som visas på jumbotronen under hymnen så man kanske inte ska lasta de som gjort nya introt för just det.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Nya Introt

Post by Fetisov »

Nu var det inte filmen i samband med den omdebatterade sången jag syftade på när jag startade tråden, utan det som kom sen.

Tidigare har dom ju haft storyn om när Jimmie lämnade tillbaka LeMat och att vi ska ta hem den tll våren igen. Detta var utbytt till Hv-matchen mot ngt obegripligt dravel.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Nya Introt

Post by jokarfo »

Fetisov wrote:Nu var det inte filmen i samband med den omdebatterade sången jag syftade på när jag startade tråden, utan det som kom sen.
Men oj, ber om ursäkt för att jag dristade mig till en egen, personlig reflektion över filmsnutten. Jag var som jag själv skrev inte på plats mot HV så exakt vad som hände efter filmjäveln har jag ingen upplevelse av. Men sure, jag ska givetvis inte tro att min åsikt kan vara av intresse.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Nya Introt

Post by svartgulsubkultur »

Lugn i båten, Vjateslav ställde ju bara sin fråga en gång till för att få svar på det han egentligen undrade över.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Nya Introt

Post by Fetisov »

Ville absolut inte neka någon ha åsikter, försökte bara förklara att det jag retat upp mig på kom efter att "hymnen" klingat ut
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Nya Introt

Post by jokarfo »

Fetisov wrote:Ville absolut inte neka någon ha åsikter, försökte bara förklara att det jag retat upp mig på kom efter att "hymnen" klingat ut
Hm, ja, du har förstås rätt. Jag ber om ursäkt för den mycket hätska reaktionen. Hade en mycket dålig dag och det här var tydligen ett uttryck för det. Pinsamt och dumt. Som sagt, ber om ursäkt till dig Fetisov för det!
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Nya Introt

Post by Fetisov »

Det är lugnt. Alla kan ha dåliga dagar
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Nya Introt

Post by freddus »

Skrota skitet. Vad fan är egentligen tanken? Saknar uppbyggnad, saknar hockeykänsla och saknar helt och hållet klass.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Nya Introt

Post by Lappmössan »

Kan ju knappt kallas intro? Vad hände med Jimmie-klippet?
Tompa
Posts: 490
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Nya Introt

Post by Tompa »

Är det någon anställd av AIK som skapat den här skiten? Avgå.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Nya Introt

Post by Lappmössan »


Ta tillbaka denna som de haft i inledningen. (Inte grym men fortfarande betydligt bättre än nuvarande som inte borde kunna kallas intro.)
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Nya Introt

Post by Chippen »

Jag som hade trott att ett intro var till för att piska upp stämningen innan match och få igång stämningen.
Just nu känns det faktiskt mest intetsägande och menlöst.

Vi har inte haft ett bra intro på väldigt länge. Det bästa enligt mig var det då det rullade spelsekvenser på jumbotronen och på isen. Kommer ni ihåg vilket jag menar?

När det startade blev man taggad på matchen, iaf jag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Sv: Nya Introt

Post by Larzon »

Chippen wrote:Jag som hade trott att ett intro var till för att piska upp stämningen innan match och få igång stämningen.
Just nu känns det faktiskt mest intetsägande och menlöst.

Vi har inte haft ett bra intro på väldigt länge. Det bästa enligt mig var det då det rullade spelsekvenser på jumbotronen och på isen. Kommer ni ihåg vilket jag menar?

När det startade blev man taggad på matchen, iaf jag.
Syftar du på när det avslutades med att Kimmo avgjorde i sudden? Bästa vi har haft IMO.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Nya Introt

Post by Sketch »

User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Nya Introt

Post by Larzon »

Sketch wrote:
Precis det!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Nya Introt

Post by freddus »

Enbart Jimmie & le mat-klippet kanske inte är det bästa introt. Det fungerar bra i början av serien men inte en hel säsong och det har man väl insett också. För det är en rätt kaxig hälsning och visar målet med säsongen rätt bra.
Jag hoppas verkligen att det arbetas med något ordentligt men hur f-a-n är det möjligt att nuvarande inte stoppats?

Ovanstående är rätt bra. Knyter samman historien på ett bra sätt och avslutas med något som alla kommer ihåg.
In med lite historia - kör sen en del med de senaste årens klättring till toppen - kör firandet och avsluta med jimmie ("le mat ska tillbaka") och fortsätt sen med "hey här e vi" som jag anser är lysande i det läget då klacken kan köra vidare på den.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Nya Introt

Post by Chippen »

Larzon wrote:
Chippen wrote:Jag som hade trott att ett intro var till för att piska upp stämningen innan match och få igång stämningen.
Just nu känns det faktiskt mest intetsägande och menlöst.

Vi har inte haft ett bra intro på väldigt länge. Det bästa enligt mig var det då det rullade spelsekvenser på jumbotronen och på isen. Kommer ni ihåg vilket jag menar?

När det startade blev man taggad på matchen, iaf jag.
Syftar du på när det avslutades med att Kimmo avgjorde i sudden? Bästa vi har haft IMO.
Ja men precis. Det har verkligen allt i en liten förpackningen och ett bra budskap.

Det som är på idag, vill väl säga något om att alla viktiga och att de spinner vidare på "tillsammans".

Gillar även ett intro som kom senare. Det med en massa mål, Larssons fight med Corso etc. Det gav oxå en skön känsla inför matchen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jowa
Posts: 467
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Nya Introt

Post by jowa »

Jag kanske svamlar men är inte introlåten också uppgraderad? Jag tycker att det liksom kommer för tvärt med "hej är vi" i år. Man hinner liksom inte vara med.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Nya Introt

Post by Lappmössan »

"6000ochDu". Det väljs ut en person på läktaren som efter en nedräkning på jumbotronen trycker på en "knapp."
Med Jimmie-introt skrek åtminstone publiken av laddning efter hans "Nu kör vi". Med det som är nu blir det ingen uppbyggnad av stämningen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Nya Introt

Post by freddus »

Men säg inte att den är kvar än...
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Nya Introt

Post by Markman »

freddus wrote:För helvete... Istället för det där patetiska introt vi haft senaste tiden. Har vi inget bättre klart redan nu så släng upp Berts tal så ska nog publiken tända till mer än vad den där knappen som använts senaste tiden lyckats med.
"talar på isen är vad vi gör" "ju fler som jobbar emot oss desto starkare drar vi oss samman" "offrar sig hänsynslöst för varandra" "ni får kalla oss vad fan ni vill i media" " vi unnar ingen annan framgång och det är vad vi står för och vi sliter för värdegrunden"
Bygger vidare på freddus idé från Modo-matchtråden:
Ge oss typ Bertan som drar av världens brandtal till spelarna i stil med Kurt Russels peptalk i "Miracle", Matthew McConaughey i "We are Marshall", Al Pacino i "Any given sunday" eller något i den stilen. Givetvis med laget runt om som hakar på under tiden. Kanske inslag med AIK-trogna spelare som Jimmie, Linkan, Lundberg, Jocke m.fl. som drar någon line i stil med "Vi låter vårat spel tala för oss", "vi offrar vad som helst för laget" och såna innan det klipper vidare i introt.

Krydda det med klipp från matcher som exempelvis Lundbergs fight, Melker/Lundbergs dubbelblock i finalen förra året och liknande såna klipp som verkligen symboliserar AIK och/eller taggar igång folk! Jag tror att det skulle kunna bli episkt bra!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Tompa
Posts: 490
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Nya Introt

Post by Tompa »

Bygger vidare på freddus idé från Modo-matchtråden:
Ge oss typ Bertan som drar av världens brandtal till spelarna i stil med Kurt Russels peptalk i "Miracle", Matthew McConaughey i "We are Marshall", Al Pacino i "Any given sunday" eller något i den stilen. Givetvis med laget runt om som hakar på under tiden. Kanske inslag med AIK-trogna spelare som Jimmie, Linkan, Lundberg, Jocke m.fl. som drar någon line i stil med "Vi låter vårat spel tala för oss", "vi offrar vad som helst för laget" och såna innan det klipper vidare i introt.

Krydda det med klipp från matcher som exempelvis Lundbergs fight, Melker/Lundbergs dubbelblock i finalen förra året och liknande såna klipp som verkligen symboliserar AIK och/eller taggar igång folk! Jag tror att det skulle kunna bli episkt bra![/quote]

+1
Snacka om att sparka in en öppen dörr, inte ens tomten som är ansvarig för matcharrangemanget kan väl missa den möjligheten.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Nya Introt

Post by smogz »

Tror dock inte man kan regissera Bert för ett sånt peptalk, det måste fångas spontant, blir nog tyvärr svårt
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply