Talangfabriken!

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: Talangfabriken!

Post by andy »

3 ass av Wallmark när Sverige vann med 5-1 mot Tjeckien ikväll. Inga noteringar i protokollet för Edström eller Aho.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Talangfabriken!

Post by Lappmössan »

1+3 av Sundqvist när Team 19 vann mot Schweiz med 10-2. Även 1 mål av Lindholm.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Talangfabriken!

Post by Lappmössan »

3 ass av Pettersson när Team 17 slog Finland med 8 mål mot 5.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Vette fan Pär Lindholm ska in här, men vad fan.

I vilket fall åkte han på en stjärnsmäll i Piteås match mot Östersund, bokstavligt talat.
Fick hjärnskakning då han antog en fight och fick en smäll som gjorde att han åkte i backen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Talangfabriken!

Post by Rampa »

Chippen wrote:Vette fan Pär Lindholm ska in här, men vad fan.
Rätt, före detta under denna rubrik.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Talangfabriken!

Post by ante08 »

Som sagt det känns inte som allt står rätt till i Talangfabriken nu mera. Hittade detta på en väns FB sida.

Tacka vet jag CHC efter att ha stått och varit en mjäkig förälder i ett lag där man inte drar nytta av det som en gång var ett BRA lag - nu är allt bara borta...hur gick det till ??? Bra ledare och där man faktiskt brydde sig om varje individ men nu är det frågan om hur brun tunga man vill ha eller hur tyst och foglig barnet är, så sant så sant och jag står för vartenda ord!!! Heja Clemensnäs !!!
särbehandling, ledare som skriker könsord och beter sig illa mot pojkarna och favoriserar vissa...men finner man sig i det så är det väl ok....skönt att sonen valde att sluta där. Det var pinsamt att vara förälder i det laget:( Sorgligt men sant

Hade för mig att SAIK hade än väl fungerande ungdoms hockey. Synd att det blivit så. Många kommer nog att söka sig till andra klubbar utav dom unga. Såna ledare skulle sparkas direkt.
User avatar
micktålbot
Posts: 538
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Talangfabriken!

Post by micktålbot »

Så vi har det illa ställt för att en curlingpappa inte tycker sin son fått nog mycket istid?
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Poet »

Pumpar ju ut junior efter junior så vad är problemet?
Könsorden kan man kanske sluta med.
2012-05-19
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Talangfabriken!

Post by King Kong »

Missnöje kommer alltid att finnas..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Talangfabriken!

Post by Zimme »

Resultaten talar ju för sig själva, utbildningen inom juniorlagen är av mycket hög klass. Sen brukar det alltid finnas grejer som är mindre bra, det är ändå så pass mycket folk inblandade och ingen av dem är felfri så man får räkna med att nån uttrycker sig klumpigt t ex men så är det överallt och inget vi kommer ifrån.

Den bistra sanningen är att på den nivå vi pratar om här så är det elitidrott det handlar om. Det innebär att kraven är stenhårda och majoriteten kommer att misslyckas, blir 10% av spelarna ES-spelare så är det ett fantastiskt bra resultat. för de övriga kommer det att bli allt ifrån AS till korpen och många kommer att bli besvikna eftersom de gav allt de hade och det sket sig ändå. En del av dem kommer att ha svårt att inse att de inte var bra nog utan kommer att skylla på omgivningen (AIK), att det var tränarnas fel etc. Så fungerar människan.

Vissa spelare kommer att gynnas framför andra helt enkelt för att de är bättre, det är det allt handlar om. Vi har många juniorspelare vars fäder är eller har varit involverade i AIK. Det är enkelt att säga att de får spela bara pga det men om man kolla på ex Rundblad, Erixon, Larsson, Granberg och Lindberg, som alla har nån släkting med anknytning till AIK. Är de verkligen där de är pga sina föräldrar eller pga att de faktiskt är duktiga hockeyspelare?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Talangfabriken!

Post by Bob Probert »

Vad har Rundblad, Granberg och Lindberg för släktingar med anknytning till AIK? (Vet om Karin Rundblad men hon var ju inte "släkt" med D.Rundblad före han fick chansen i Alaget och Petter har jag också för mig gjorde debut innan hon blev lagläkare). Vet även att Lindberg och Erixon är kusiner men har för mig att det är på mammans sida...

Räknar väl bara Erixon och Larsson som har fädrar som vart i klubben. Men just dom två har ju "favoriserats" med all rätt då de varit totalt överlägsna från låg ålder....
MrBlaser
Posts: 21
Joined: 31 Jul 2012, 15:24

Re: Talangfabriken!

Post by MrBlaser »

Tror inte problemet är stort om man ser på hela ungdomsorganisationen, i stort har AIK en utmärkt ungdomsverksamhet. De mindre smickrande verksamheterna som skett och fortfarande sker i AIK´s ungdomslag gäller främst två åldersklasser. Tyvärr är det så stora övertramp som sker att man ibland måste ifrågasätta om föreningen verkligen står för allt detta... :cry:
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Talangfabriken!

Post by Bob Probert »

Jo jag vet vilka kullar/händelser du menar men den diskussionen tycker jag vi lämnar vi för kidsens skull...
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Hur framgång rik en klubb än må vara så kommer det alltid att finnas händelser som inte borde hänt och det kommer alltid att finnas personer som inte bort haft den rollen de har.
Trist men sant.

Vet inget om vad som hänt, sagts eller gjorts, men vad jag förstår så är det synd om barnen?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Talangfabriken!

Post by Bob Probert »

Synd o synd vet jag inte men tycker inte det ska startas nån diskussion om det med tanke på deras unga ålder och att de berörda spelarna troligtvis är här inne och läser. Kan lätt bli oförtjänt pajkastning mot enskilda spelare..
MrBlaser
Posts: 21
Joined: 31 Jul 2012, 15:24

Re: Talangfabriken!

Post by MrBlaser »

Det var på grund av ovanstående anledning som jag inte skrev mer än jag gjorde i det tidigare inlägget.
Jag ville dock bara inflika att det inte rör sig om en enstaka curlande förälder som är missnöjd med istiden för sin son, problemet är större än så.
Curlingföräldrar, hur tröttsamma dom än må vara, får vi kring olika ungdomslag nog lära oss att stå ut med..
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Talangfabriken!

Post by Humlannitton »

Bob Probert wrote:Synd o synd vet jag inte men tycker inte det ska startas nån diskussion om det med tanke på deras unga ålder och att de berörda spelarna troligtvis är här inne och läser. Kan lätt bli oförtjänt pajkastning mot enskilda spelare..
Finns absolut ingen anledning att gå in på detaljer här, däremot hoppas jag att berörda föräldrar lyfter detta med Skellefteå AIK:s ledning. Även i fungerande organisationer kan det uppstå problem, skillnaden mellan en professionell ledning och en lekmannaledning är att den förstnämnda bör kunna hantera detta.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Talangfabriken!

Post by skellsupport »

Usch.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Talangfabriken!

Post by Markman »

Humlannitton wrote:
Bob Probert wrote:Synd o synd vet jag inte men tycker inte det ska startas nån diskussion om det med tanke på deras unga ålder och att de berörda spelarna troligtvis är här inne och läser. Kan lätt bli oförtjänt pajkastning mot enskilda spelare..
Finns absolut ingen anledning att gå in på detaljer här, däremot hoppas jag att berörda föräldrar lyfter detta med Skellefteå AIK:s ledning. Även i fungerande organisationer kan det uppstå problem, skillnaden mellan en professionell ledning och en lekmannaledning är att den förstnämnda bör kunna hantera detta.
Helt rätt Humlan! Man måste kunna påtala problem (på ett sunt och vettigt sätt!) i en fungerande förening, och framför allt måste ledningen få kännedom om dem på något sätt för att kunna åtgärda dem. Att enbart gnälla i sociala medier bidrar knappast med någonting positivt!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Talangfabriken!

Post by Zimme »

L Wallmark ende målskytt för KHK i matchen mot SSK, Strafftorsk.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Talangfabriken!

Post by ante08 »

Jag vill inte låta bitter! Men det här var nog den mest läsvärda artikeln AIK:s hemsida har skrivit om sina juniorlag och ungdomslag på flera år. Mer sån här läsning Tack!

http://www.skellefteaaik.se/artikel/38397/" onclick="window.open(this.href);return false;
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Talangfabriken!

Post by päran »

Är galenpannan Pierre helt avpolletterad?
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Talangfabriken!

Post by Humlannitton »

päran wrote:Är galenpannan Pierre helt avpolletterad?
..och Danne Ohlsson?
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Talangfabriken!

Post by Hyland (I'm back) »

Humlannitton wrote:
päran wrote:Är galenpannan Pierre helt avpolletterad?
..och Danne Ohlsson?
Vad var det med danne ohlsson då?
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Talangfabriken!

Post by Humlannitton »

Hyland (I'm back) wrote:
Humlannitton wrote:
päran wrote:Är galenpannan Pierre helt avpolletterad?
..och Danne Ohlsson?
Vad var det med danne ohlsson då?
Har riktats en hel del kritik mot hans ledarstil, och utifrån de exempel jag har hört så måste det vara svårt för AIK att behålla honom. Bland annat var väl Einar Emanuelssons klubbyte en direkt följd av Ohlssons ledarskap.

Men det är klart, de kanske satsar på ledarutbildning istället.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by smogz »

päran wrote:Är galenpannan Pierre helt avpolletterad?
Vet inte alls. Har aldrig sett honom officiellt på AIKs hemsida. Så jag börjar fundera på vad hans roll egentligen varit. Jag vet att han tjänar tillräckligt på sitt företag så han ville inte ha betalt av AIK. Därmed är han kanske inte alls och har aldrig varit anställd. Men han har ju funnits där. Har inte umgåtts med honom på flera år så jag har tyvärr ingen inside alls, vet att han sålde sitt hus i Lycksele och flyttade till Skellefteå. Han är möjligen en galenpanna på vissa områden, men han är jävligt driven och duktig på andra.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Talangfabriken!

Post by Oliman »

Jag är nyfiken på alla turer kring tränarna i juniorleden, verkar svårt att få fram ngn info kring detta utöver det lilla jag läst mig till här. Har någon en bra sammanställning på vad som hänt så får de gärna PM:a mig (gissar att det är sånt man inte vill skriva publikt här. .) jag är som sagt nyfiken.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Talangfabriken!

Post by Lappmössan »

En smula off-topic men undrar: A. Lundberg har väl Clemens som moderklubb, eller? Vilken är Lindholms?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Talangfabriken!

Post by svartgulsubkultur »

SK Lejon.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Talangfabriken!

Post by Lappmössan »

HG:
http://www.hockeymagasinet.com/2013/07/ ... elleftea-4" onclick="window.open(this.href);return false;
Målvakter:
* Jonathan Stålberg (Skellefteå AIK)

Backar:
+ Filip Berglund (Skellefteå AIK)
* Niklas Burvall (Skellefteå AIK)
* Anton Danielsson (Skellefteå AIK, moderklubb Clemensnäs HC)
* William Palovaara (Kiruna IF)

Forwards:
* Ludwig Stenlund (Skellefteå AIK)
* Khalid Ibrahim (Skellefteå AIK)
* Emil Åström (Skellefteå AIK, moderklubb IK Vargarna Byske)
* Simon Holmqvist (Skellefteå AIK, moderklubb Clemensnäs HC)
* Andreas Wingerli (Skellefteå AIK, moderklubb Lycksele SK)
* Sebastian Ohlsson (IF Björklöven, moderklubb Åsele IK)
* John Lackdal (Skövde IK)
* Andreas Åhlund (Luleå HF)

Kommentar från Skellefteås Lars Marklund:
– Samtliga spelare som vi tagit in på vår HG har stor potential att bli bra hockeyspelare. Vi anser dock att en bedömning av spelarna får komma inom de närmaste åren för det är nu det hårda jobbet börjar. Ungdomsåren är en sak, nästa steg är att klara av hård belastning över tid, och det startar i junioråldern. Vi vet att många ”stora talanger” som förståsigpåare spår lysande karriärer inte klarar av den tunga belastning som kommer i junioråldern, så därför avvaktar vi med att måla upp för stora bilder om spelarna. Tiden får utvisa hur spelarna kommer att klara av att hantera den kommande utmaningen.
Post Reply