Talangfabriken!

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Erwynn
Posts: 2408
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Talangfabriken!

Post by Erwynn »

Humlannitton wrote:
MrBlaser wrote: Några av juniorerna har fått tunga besked från föreningen den sista tiden...
Besked som går ut på att...?
Man har drabbats av Klamydia.
Hata allt.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

MrBlaser wrote:Några av juniorerna har fått tunga besked från föreningen den sista tiden...
Det är hockeyns hårda vardag.
Clemensnäs J18 är fullpackat med f.d. Skellefteå AIK-juniorer, som tidigare fått s.k. "tunga" besked.
MrBlaser
Posts: 21
Joined: 31 Jul 2012, 15:24

Re: Talangfabriken!

Post by MrBlaser »

Lubbe wrote:
MrBlaser wrote:Några av juniorerna har fått tunga besked från föreningen den sista tiden...
Det är hockeyns hårda vardag.
Clemensnäs J18 är fullpackat med f.d. Skellefteå AIK-juniorer, som tidigare fått s.k. "tunga" besked.
Visst är det så.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Talangfabriken!

Post by Humlannitton »

Erwynn wrote:
Humlannitton wrote:
MrBlaser wrote: Några av juniorerna har fått tunga besked från föreningen den sista tiden...
Besked som går ut på att...?
Man har drabbats av Klamydia.
OK, så trist. Du kunde inte hålla tassarna borta eller?
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Talangfabriken!

Post by Trollet »

Axel Holmström och Petter Mäkitalo bombade ju in poäng i fjolårets TV-pucken. De är 96:or båda två, hur långt ifrån en chans i A-truppen är de i dagsläget? (Antar att jag riktar frågan till Lubbe, han har ju bäst koll tror jag)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Talangfabriken!

Post by svartgulsubkultur »

Två år sen de spelade tv-puck, men ändå en relevant frågeställning.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Talangfabriken!

Post by Lappmössan »

Glöm inte tredjelänken Stenlund-Ädelgran. De har i princip lirat i samma kedja sedan TV-pucken.
Holmström är dock den som oroducerat bäst och varit med i landslaget denna säsong.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Talangfabriken!

Post by bruno »

Axel är poängbästa 96:an i landet just nu i J20 superelit (båda serierna inräknat) med 21 poäng på 17 matcher. Tycker han har varit utstickande i spelet också i de matcher jag sett. Tror han kommer att göra SHL-debut innan säsongen är över. Det jag sett av Mäkitalo i år så är det lite utav samma känsla som när jag såg honom i tv-pucken för två år sedan. Han gör sina poäng men glänser inte speciellt i spelet. Sen ska man komma ihåg att båda dessa är två år yngre än många av de som dom möter. Får känslan av att Axel är lite mer utvecklad i kroppen också, Mäkitalo känns lite valpig ännu och har inte samma tryck i åkningen. Tredjelänken Stenlund-Ädelgran känns i nuläget nästan snäppet vassare än Mäkitalo. Summa sumarum: Axel kommer vi nog få se i SHL redan denna säsong medan de andra två får vänta nån säsong till. Att alla tre till slut spelar i A-laget känns ändå ganska troligt. Speciellt med tanke på att spetsen bland 94 och 95 forwards är lite skral.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Talangfabriken!

Post by 374 »

http://www.hockeysverige.se/blogg/junio ... basta-96or" onclick="window.open(this.href);return false;

3 av 10 från AIK.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Talangfabriken!

Post by bruno »

Läste ett rykte på twitter i helgen från luleåtwittraren "tekarn" om att målvakten Filip Gustavsson -98 (utsedd till tv-puckens bästa målvakt) väljer att flytta till Luleå nästa säsong. Skuggan ska ha bekräftat att "det var ett intressant namn"

Någon som vet något om det? Låter ju lite konstigt kan man tycka.. Född i Skellefteå och en pappa som spelat i AIK i många säsonger. Det har ju onekligen gått bra för honom här också då han blev vald till bästa målvakt i tv-pucken.
MrBlaser
Posts: 21
Joined: 31 Jul 2012, 15:24

Re: Talangfabriken!

Post by MrBlaser »

Jasså det är ute nu? Det finns stor risk för att det blir så, tyvärr...
Fler som AIK vill ha kvar från -98truppen kommer nog att lämna.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Talangfabriken!

Post by bruno »

MrBlaser wrote:Jasså det är ute nu? Det finns stor risk för att det blir så, tyvärr...
Fler som AIK vill ha kvar från -98truppen kommer nog att lämna.
Vet du varför?
MrBlaser
Posts: 21
Joined: 31 Jul 2012, 15:24

Re: Talangfabriken!

Post by MrBlaser »

Ja. Men jag säger inget.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Talangfabriken!

Post by bruno »

MrBlaser wrote:Ja. Men jag säger inget.
Ok, förstår. Tråkigt vilket som! Är det något Luleå varit bättre än oss på på juniorsidan så är det att utveckla målvakter så får väl hoppas på att det är orsaken och inte nå skit som skadar klubben.

Surt som fan dock att vi ska förse Luleå av alla klubbar med våra bästa juniorer.
User avatar
Oliman
Posts: 359
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Talangfabriken!

Post by Oliman »

shit! vad händer? varför? fler 98or! vilka? varför?
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Talangfabriken!

Post by kriwi »

Detta måste ju ordnas.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Talangfabriken!

Post by 374 »

Tror inte det är någon större fara.
User avatar
Oliman
Posts: 359
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Talangfabriken!

Post by Oliman »

374 wrote:Tror inte det är någon större fara.
NU blir jag riktigt orolig! :shock:
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Talangfabriken!

Post by 374 »

Bra!
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Talangfabriken!

Post by lurch »

Många från hela Sverige vill spela juniorhockey med våra lag så det är en stenhård konkurrens i lagen så många som vill va säkra på att spela väljer lag med mindre utslagning. Tror det är bra att det "självsållas" lite.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Talangfabriken!

Post by Skidrow »

bruno wrote:Läste ett rykte på twitter i helgen från luleåtwittraren "tekarn" om att målvakten Filip Gustavsson -98 (utsedd till tv-puckens bästa målvakt) väljer att flytta till Luleå nästa säsong. Skuggan ska ha bekräftat att "det var ett intressant namn"

Någon som vet något om det? Låter ju lite konstigt kan man tycka.. Född i Skellefteå och en pappa som spelat i AIK i många säsonger. Det har ju onekligen gått bra för honom här också då han blev vald till bästa målvakt i tv-pucken.
Låter lite mystiskt när han var 2målvakt i j-20 i helgen, då bör AIK tro på honom.
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: Talangfabriken!

Post by Kraxxe »

Skidrow wrote:
bruno wrote:Läste ett rykte på twitter i helgen från luleåtwittraren "tekarn" om att målvakten Filip Gustavsson -98 (utsedd till tv-puckens bästa målvakt) väljer att flytta till Luleå nästa säsong. Skuggan ska ha bekräftat att "det var ett intressant namn"

Någon som vet något om det? Låter ju lite konstigt kan man tycka.. Född i Skellefteå och en pappa som spelat i AIK i många säsonger. Det har ju onekligen gått bra för honom här också då han blev vald till bästa målvakt i tv-pucken.
Låter lite mystiskt när han var 2målvakt i j-20 i helgen, då bör AIK tro på honom.
Han borde ha spelat med J-18 mot modo senast men nu satte man honom istället i J-20 för att
vakta båsdörren och satsa istället på andra målvakter i J-18, ser lite snyggare ut än låta honom
lämna föreningen. spekulerar bara.....
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3021
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Talangfabriken!

Post by Foppas skridskocoach »

Jag är måhända lite naiv här, men varför kan ingen ta bladet från munnen och berätta vad allt detta handlar om?
Tigerränderna går aldrig ur.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Talangfabriken!

Post by Skidrow »

Antar det är som i vanliga arbetas livet, unge x pappa känner y så unge x får förtur, lr som för mej arbetare y rövknullade fackgubbe och fick behålla jobbet medans jag fick sparken.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Talangfabriken!

Post by Plissken »

Hej
Jag är Kollega med en av TV-pucks föräldrarna från i år.

Jag kollade lite löst med honom om han visste vad det handlade om och i MV fallet verkar det vara
så att man valt Luleå för att det till synes verkar bättre ställt med hur de tar hand om just unga målvakter där ? .. Skumt kan jag tycka dock, trodde vårt Gymnasium var minst lika okej i det fallet.

Sen var det bara en till som skulle röra på sig, minns inte namnet nu, ner till HV:s organisation för att hans pappa jobbar där.
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
MrBlaser
Posts: 21
Joined: 31 Jul 2012, 15:24

Re: Talangfabriken!

Post by MrBlaser »

Plissken Wallraff... :)
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

Plissken wrote:Hej
Jag är Kollega med en av TV-pucks föräldrarna från i år.

Jag kollade lite löst med honom om han visste vad det handlade om och i MV fallet verkar det vara
så att man valt Luleå för att det till synes verkar bättre ställt med hur de tar hand om just unga målvakter där ? .. Skumt kan jag tycka dock, trodde vårt Gymnasium var minst lika okej i det fallet.

Sen var det bara en till som skulle röra på sig, minns inte namnet nu, ner till HV:s organisation för att hans pappa jobbar där.
Kan på rak arm komma på fyra hockeyfarsor till årets TV-puckare som jag vet inte jobbar i HV-regionen, alltså är det inte nån av deras söner som drar till HV. Och deras söner hör alla till de bättre i kullen. Skönt.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Talangfabriken!

Post by Plissken »

MrBlaser wrote:Plissken Wallraff... :)
8-)
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
MrBlaser
Posts: 21
Joined: 31 Jul 2012, 15:24

Re: Talangfabriken!

Post by MrBlaser »

Lubbe wrote:
Plissken wrote:Hej
Jag är Kollega med en av TV-pucks föräldrarna från i år.

Jag kollade lite löst med honom om han visste vad det handlade om och i MV fallet verkar det vara
så att man valt Luleå för att det till synes verkar bättre ställt med hur de tar hand om just unga målvakter där ? .. Skumt kan jag tycka dock, trodde vårt Gymnasium var minst lika okej i det fallet.

Sen var det bara en till som skulle röra på sig, minns inte namnet nu, ner till HV:s organisation för att hans pappa jobbar där.
Kan på rak arm komma på fyra hockeyfarsor till årets TV-puckare som jag vet inte jobbar i HV-regionen, alltså är det inte nån av deras söner som drar till HV. Och deras söner hör alla till de bättre i kullen. Skönt.
Tyvärr är han en av de bästa i kullen...
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

MrBlaser wrote:
Lubbe wrote:
Plissken wrote:Hej
Jag är Kollega med en av TV-pucks föräldrarna från i år.

Jag kollade lite löst med honom om han visste vad det handlade om och i MV fallet verkar det vara
så att man valt Luleå för att det till synes verkar bättre ställt med hur de tar hand om just unga målvakter där ? .. Skumt kan jag tycka dock, trodde vårt Gymnasium var minst lika okej i det fallet.

Sen var det bara en till som skulle röra på sig, minns inte namnet nu, ner till HV:s organisation för att hans pappa jobbar där.
Kan på rak arm komma på fyra hockeyfarsor till årets TV-puckare som jag vet inte jobbar i HV-regionen, alltså är det inte nån av deras söner som drar till HV. Och deras söner hör alla till de bättre i kullen. Skönt.
Tyvärr är han en av de bästa i kullen...
Attans. Inte jättesvårt att räkna ut vem, men det här är en riktigt bra kull för oss oavsett. Finns många med potential att utvecklas á la Arvid Lundberg.
Post Reply