Talangfabriken!

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Talangfabriken!

Post by LeeGoren »

Moverare på väg till HV.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Är det rörigare i juniorlagen än vad som man får uppfattning om?
Har framgången stigit en del åt huvudet?

Vad är promblemen?
Visst kan en del av problemet vara att unga spelare som flyttar hit från södra Sverige får hemlängtan och flyttar hem, men om spelare från stan flyttar redan nu och dessutom tillhör toppen så är det något galet.

Hoppas att man inom AIK reder ut problemen och inte bara skjuter bort med inställningen: "lämnar de nu var det ändå inget ha"
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

Chippen wrote:Är det rörigare i juniorlagen än vad som man får uppfattning om?
Har framgången stigit en del åt huvudet?

Vad är promblemen?
Visst kan en del av problemet vara att unga spelare som flyttar hit från södra Sverige får hemlängtan och flyttar hem, men om spelare från stan flyttar redan nu och dessutom tillhör toppen så är det något galet.

Hoppas att man inom AIK reder ut problemen och inte bara skjuter bort med inställningen: "lämnar de nu var det ändå inget ha"
Vilka problem?
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Att spelare lämnar under säsong är väl problem?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Talangfabriken!

Post by LeeGoren »

Förtydligande: Moverare är till nästa säsong tydligen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

Chippen wrote:Att spelare lämnar under säsong är väl problem?
1. Du vet inte vad du talar om.
2. När spelare lämnar en klubb kan det vara av olika anledningar. Vet du anledningen till att någon viss spelare avser lämna? Om inte, så är det bara trams att påstå att det finns problem i klubben.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Varför så hetsk direkt? Trampat dig på tårna på något sätt?

Så du ser det som naturligt att spelare lämnar under säsong? Då tycker jag du är ute på tunn is.

Självklart är det ett problem om spelare lämnar en klubb.
Det kan vara socialt utanför isen, socialt inom laget, spelmässigt etc.
Oavsett vad så klassar jag det som ett problem om varför spelare lämnar och det är då viktigt att få reda på orsaken så att man ta lärdom av det till nästa gång, eller bara konstatera att man gjort men att spelaren iaf lämnar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

Chippen wrote:Varför så hetsk direkt? Trampat dig på tårna på något sätt?

Så du ser det som naturligt att spelare lämnar under säsong? Då tycker jag du är ute på tunn is.

Självklart är det ett problem om spelare lämnar en klubb.
Det kan vara socialt utanför isen, socialt inom laget, spelmässigt etc.
Oavsett vad så klassar jag det som ett problem om varför spelare lämnar och det är då viktigt att få reda på orsaken så att man ta lärdom av det till nästa gång, eller bara konstatera att man gjort men att spelaren iaf lämnar.
Därför att DU är så förbannat hätsk mot AIK. DIREKT! Det går inte många sekunder förrns du läser om nåt så hugger du i blindo mot klubben. Utan att veta om en uppgift om en spelare stämmer, så hugger du. Utan att veta ett skit om anledningar, så hugger du. Mot AIK. Med "fans" som du så behöver klubben inga fiender.

Så det finns inte i din föreställningsvärld att även omyndiga pojkar har ett familjeliv och privatliv? Kan du föreställa dig att saker kan förändras i ens privatliv som påverkar var man vill bo? Eller var man måste bo? (omyndiga väljer inte utan målsmans tillstånd) Kan du föreställa dig att det finns faktorer som är bortom Skellefteå AIKs kontroll?
Kan du det, så borde du också förstå att det är ganska beklämmande att ha som "default reaction" att skylla på Skellefteå AIK. Jag skäms för att vi har "fans" som du inom våra egna led.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Talangfabriken!

Post by smogz »

Helt ärligt Lubbe. Tagga ner.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Lubbe wrote:
Chippen wrote:Varför så hetsk direkt? Trampat dig på tårna på något sätt?

Så du ser det som naturligt att spelare lämnar under säsong? Då tycker jag du är ute på tunn is.

Självklart är det ett problem om spelare lämnar en klubb.
Det kan vara socialt utanför isen, socialt inom laget, spelmässigt etc.
Oavsett vad så klassar jag det som ett problem om varför spelare lämnar och det är då viktigt att få reda på orsaken så att man ta lärdom av det till nästa gång, eller bara konstatera att man gjort men att spelaren iaf lämnar.
Därför att DU är så förbannat hätsk mot AIK. DIREKT! Det går inte många sekunder förrns du läser om nåt så hugger du i blindo mot klubben. Utan att veta om en uppgift om en spelare stämmer, så hugger du. Utan att veta ett skit om anledningar, så hugger du. Mot AIK. Med "fans" som du så behöver klubben inga fiender.

Så det finns inte i din föreställningsvärld att även unga pojkar har ett familjeliv och privatliv? Kan du föreställa dig att saker kan förändras i ens privatliv som påverkar var man vill bo? Kan du föreställa dig att det finns faktorer som är bortom Skellefteå AIKs kontroll?
Kan du det, så borde du också förstå att det är ganska beklämmande att ha som "default reaction" att skylla på Skellefteå AIK. Jag skäms för att vi har "fans" som du inom våra egna led.
Men lugn nu och lär dig läsa innan du hasplar ur dig saker.

Jag skyller inte ett dugg på AIK, som du säkert kan läsa dig till.

Att det är ett problem att spelare lämnar är ju ren fakta. Det lämnar en tom plats i truppen, speciellt om det sker mitt under säsongen. Något annat kan du inte säga, hur mycket du än vill.

Orsaken till varför spelare lämnar är ju naturligtvis viktig för AIK att få reda på så att de kan täppa till eventuella brister runt om unga spelare som flyttar hit.

Så jag tycker fortfarande att det är ett problem för AIK att spelare lämnar men däremot inte sagt att är AIK som är problemet.
Vida skillnad tycker jag iaf, men du har ju redan bestämt vad jag har för åsikt och det tycker jag är stort av dig.

Se bara på din citering. Du väljer att highlighta första meningen och besvarar den.
Du skiter i att läsa resten för då hade du fått svar på dina frågor som du skriver.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

smogz wrote:Helt ärligt Lubbe. Tagga ner.
Skitsnack mot juniorverksamheten kommer jag även fortsatt att reagera på.
Skitsnack sprids fort. Folk som inte har en farstu måste få veta det.
Har man som "default reaction" att kasta skit på AIK, då ska man ha en skopa ovett.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

Chippen wrote:
Lubbe wrote:
Chippen wrote:Varför så hetsk direkt? Trampat dig på tårna på något sätt?

Så du ser det som naturligt att spelare lämnar under säsong? Då tycker jag du är ute på tunn is.

Självklart är det ett problem om spelare lämnar en klubb.
Det kan vara socialt utanför isen, socialt inom laget, spelmässigt etc.
Oavsett vad så klassar jag det som ett problem om varför spelare lämnar och det är då viktigt att få reda på orsaken så att man ta lärdom av det till nästa gång, eller bara konstatera att man gjort men att spelaren iaf lämnar.
Därför att DU är så förbannat hätsk mot AIK. DIREKT! Det går inte många sekunder förrns du läser om nåt så hugger du i blindo mot klubben. Utan att veta om en uppgift om en spelare stämmer, så hugger du. Utan att veta ett skit om anledningar, så hugger du. Mot AIK. Med "fans" som du så behöver klubben inga fiender.

Så det finns inte i din föreställningsvärld att även unga pojkar har ett familjeliv och privatliv? Kan du föreställa dig att saker kan förändras i ens privatliv som påverkar var man vill bo? Kan du föreställa dig att det finns faktorer som är bortom Skellefteå AIKs kontroll?
Kan du det, så borde du också förstå att det är ganska beklämmande att ha som "default reaction" att skylla på Skellefteå AIK. Jag skäms för att vi har "fans" som du inom våra egna led.
Men lugn nu och lär dig läsa innan du hasplar ur dig saker.

Jag skyller inte ett dugg på AIK, som du säkert kan läsa dig till.

Att det är ett problem att spelare lämnar är ju ren fakta. Det lämnar en tom plats i truppen, speciellt om det sker mitt under säsongen. Något annat kan du inte säga, hur mycket du än vill.

Orsaken till varför spelare lämnar är ju naturligtvis viktig för AIK att få reda på så att de kan täppa till eventuella brister runt om unga spelare som flyttar hit.

Så jag tycker fortfarande att det är ett problem för AIK att spelare lämnar men däremot inte sagt att är AIK som är problemet.
Vida skillnad tycker jag iaf, men du har ju redan bestämt vad jag har för åsikt och det tycker jag är stort av dig.

Se bara på din citering. Du väljer att highlighta första meningen och besvarar den.
Du skiter i att läsa resten för då hade du fått svar på dina frågor som du skriver.
Att ideligen hävda att det finns problem i klubben eller juniorverksamheten, det ÄR att snacka skit.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Men du är ju fan otrolig.

Jag säger ju att det är ett problem för AIK att spelare lämnar, jag säger inte att det AIK som ör problemet dvs jag skyller inte på AIK.
Lär dig läsa och förstå innebörden.

Men oki, bara av ren nyfikenhet: tycker du att det är ett problem för klubben, eller inte, att de tappar spelare i någon av trupperna under säsong?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Talangfabriken!

Post by 374 »

Du skyller ju visst på AIK när du insinuerar att det är rörigt och att framgången stigit folk åt huvudet och dessutom retoriskt frågar vad AIK gör åt problemen.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Chippen »

374 wrote:Du skyller ju visst på AIK när du insinuerar att det är rörigt och att framgången stigit folk åt huvudet och dessutom retoriskt frågar vad AIK gör åt problemen.
Jag skyller inte på AIK utan ställer en fråga ser du väl, och det för att få grepp om varför spelare lämnar.
Sedan är det väl ren fakta att det varit rörigt i vissa årskullar, eller kan tom fortfarande är.

Ja?
Ser inte AIK det som ett problem med att spelare väljer att lämna mitt under säsongen, så borde börja göra det.
Det är ju aldrig bra att en trupp blir kort på folk, så det blir ett problem.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Talangfabriken!

Post by 374 »

De frågor du ställer gör ju att man får intrycket att du tror att det är problem inom juniorverksamheten.

Problem att ungdomar lämnar laget? Jag tror att det är något AIK och andra lag accepterar och lever med.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Talangfabriken!

Post by Lappmössan »

Det är helt naturligt att spekulationer uppstår när det stormade en del i den årsgruppen ifjol.
Att Lubbe sedan är extra hätsk i sina kommentarer är helt enkelt något man får vänja sig vid.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

Chippen wrote:Men du är ju fan otrolig.

Jag säger ju att det är ett problem för AIK att spelare lämnar, jag säger inte att det AIK som ör problemet dvs jag skyller inte på AIK.
Lär dig läsa och förstå innebörden.

Men oki, bara av ren nyfikenhet: tycker du att det är ett problem för klubben, eller inte, att de tappar spelare i någon av trupperna under säsong?
Om du vill veta vad "problemen" är så ska jag förklara det för dig.
1) Det finns en mängd privata faktorer som ingen klubb råder över. Och det är inget problem. Det är livet.
2) Spelarna skiter i stort sett i klubbarna och bryr sig bara om sin egen karriär. Så de byter miljö om det för tillfället finns bättre förutsättningar nånannanstans. Skellefteå AIK gör givetvis allt för skapa bra förutsättningar, men alla kids kan inte få den speltid som de önskar, eller ibland kräver, för att stanna. Nästa gång är det nån annan spelare som tycker sig inte få den chans han förtjänar i nån annan klubb, och väljer att gå till Skellefteå AIK, för att Skellefteå AIK just då erbjuder bättre möjligheter för det skede i hans karriär som han befinner sig i. Det är hockeyvardag, det hör till spelets regler, Skellefteå AIK är väl medvetna om hur det funkar. Det finns inget problem. It's the nature of the beast. Och eftersom högkvalitativa talanger oftare går till oss än från oss så är det väldigt magstarkt att börja prata om att Skellefteå "måste reda ut problemen."

Och för att åter citera vad du skrev tidigare:
Chippen wrote:Är det rörigare i juniorlagen än vad som man får uppfattning om?
Har framgången stigit en del åt huvudet?
Chippen wrote:Hoppas att man inom AIK reder ut problemen och inte bara skjuter bort med inställningen: "lämnar de nu var det ändå inget ha"
Sånt här j-a skitsnack sprider som ringar på vattnet. Och Skellefteå AIK har bara att förlora på att folk sitter och knattrar vid tangentbordet om att det finns massa problem som AIK måste reda ut.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

Lappmössan wrote:Det är helt naturligt att spekulationer uppstår när det stormade en del i den årsgruppen ifjol.
Att Lubbe sedan är extra hätsk i sina kommentarer är helt enkelt något man får vänja sig vid.
Frågan är hur mycket det egentligen stormade och hur mycket av den s.k. "stormen" som skapades i huvet hos användare på detta forum. Och hur många av de personerna går f.ö. och ser juniormatcher eller har nån insyn i klubben?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Talangfabriken!

Post by Zimme »

Både J-20 och J-18 kör ju på ganska hårt i sina resp. serier, det lär de inte göra om allt bara är kaos. Sen är det klart att spelare ser att nålsögat är extremt litet i AIK, att slå sig in i A-laget är fruktansvärt svårt idagsläget, bättre då att gå till en annan klubb där det är lättare.

Sen är jag övertygad om att ostens mindervärdighetskomplex gör att de fiskar aktivt efter AIK-juniorer att locka över för att kunna visa att "de väljer minsann oss före Skellefteå"
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
ossian
Posts: 3658
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Talangfabriken!

Post by ossian »

Vi har det gott ställt med unga spelare och kan givetvis inte lova varenda en en a-lagsplats. Ifall jag själv spelade hockey skulle jag ALDRIG vilja spela för en annan klubb än AIK och skulle offra allt för att en dag kunna dra på sig tigerränderna. Men kanske en spelare som har ishockey som yrke måste vara lite mer taktisk ibland, det har man givetvis lite förståelse för. Det jag däremot inte kan acceptera är att skriva på för löven eller Luleå. Svagt, det är lite som att göra slut för att sen börja data exets bästa kompis, inte okej i min bok.

Förrutom supertalangerna tycker jag att vi ska satsa på killarna som verkligen brinner för AIK. Sam Marklund, utlånad till Västerås, han har klubbhjärta och tålamod. Fortsätter han att utvecklas är han given i föreningen. Jag ser mycket hellre en sådan kille i svartgult än Wallmark som inte har samma ryggrad.

Sen är jag inne lite på samma spår som King Kong. Satsar man på att utveckla spelare från det egna närområdet som känner en jäkla stolthet att spela för oss så är det givetvis mycket större chans att de stannar för att kriga om en plats istället för att dra vid minsta motgång eller lockelse.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Tja, bra att AIK inte ser det som ett problem och att tomma platser fylls på i kanske samma takt som det lämnas, om jag ska tolka dig rätt.

Jag däremot skulle se det som ett problem om spelare lämnar, och även tillkommer under säsong. Man vill ju som tränare ha så lite rotation som möjligt under säsong.

Ja? Man får ju uppfattningen om att de varit rörigt i vissa årskullar, men det kanske bara är skitsnack det med då, enligt dig?

Så hur en öppen fråga kan göra dig så arg begriper jag inte. Jag är ute efter en svar/bekräftelse ser du väl? Det är inget påståenden.

Sedan är det en förhoppning, inget konstaterande och där kanske jag vägde in för mycket hur jag tänker som ansvarig för mitt lag.

Tycker du ska tagga ner lite grann och faktiskt reflektera på vad du brusar upp dig för. Är det påståenden, frågor, konstateranden eller förhoppningar.

När man möts av reaktioner som dina så spär det ju per automatik på ens känsla så för mig gör du mera skada än någon annan.
Bemöter enbart med ilska och påhopp ist för saklighet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

Chippen wrote:Tja, bra att AIK inte ser det som ett problem och att tomma platser fylls på i kanske samma takt som det lämnas, om jag ska tolka dig rätt.

Jag däremot skulle se det som ett problem om spelare lämnar, och även tillkommer under säsong. Man vill ju som tränare ha så lite rotation som möjligt under säsong.

Ja? Man får ju uppfattningen om att de varit rörigt i vissa årskullar, men det kanske bara är skitsnack det med då, enligt dig?

Så hur en öppen fråga kan göra dig så arg begriper jag inte. Jag är ute efter en svar/bekräftelse ser du väl? Det är inget påståenden.

Sedan är det en förhoppning, inget konstaterande och där kanske jag vägde in för mycket hur jag tänker som ansvarig för mitt lag.

Tycker du ska tagga ner lite grann och faktiskt reflektera på vad du brusar upp dig för. Är det påståenden, frågor, konstateranden eller förhoppningar.

När man möts av reaktioner som dina så spär det ju per automatik på ens känsla så för mig gör du mera skada än någon annan.
Bemöter enbart med ilska och påhopp ist för saklighet.

Dina så kallade öppna frågor innehåller faktiskt en hel del grava insinuationer och fega spearings som du bara kläcker ur dig för att du sitter bakom den trygga skärmen och inte fattar att det faktiskt finns en bunt med seriösa och hårt jobbande människor som du sågar.

Varför vänder du dig inte till någon inom AIK:s juniororganisation istället och frågar dom om framgången har stigit dom åt huvet?
Varför vänder du dig inte till någon inom AIK:s juniororganisation istället och säger åt dom att dom måste reda ut problemen?
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Nu får du ge dig och ta en valium eller två.

Du läser ju inte ordentligt, eller kanske gör du det utan att förstå.

Ingen ide att en försöka, för du hat ju redan bestämt dig för en åsikt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

Chippen wrote:Nu får du ge dig och ta en valium eller två.

Du läser ju inte ordentligt, eller kanske gör du det utan att förstå.

Ingen ide att en försöka, för du hat ju redan bestämt dig för en åsikt.
När skitsnacket upphör så kommer den här tråden att återgå till det normala.
Gå och lägg dig, Chippen, och dröm om kvällens AIK-seger istället.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Talangfabriken!

Post by Jokard »

Arvid var bra idag.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Talangfabriken!

Post by King Kong »

Man ska inte underskatta klubbhjärtat och den dragningskraft den har..
Eller avsaknaden av den..

Jag är inte orolig för juniorsatsningen så länge man lägger 95% av fokus på närområdet när det gäller rekryteringen..
Desto lokalare, desto tryggare och säkrare framtid..tveklöst..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Talangfabriken!

Post by Lappmössan »

Det är det här om att satsa lokalproducerat är en lyx vi blivit lite bortskämda med.
Vi bör vara jävligt tacksamma att vi har unga local boys som Nisse, Alm m.fl. som håller så pass hög nivå och kan utgöra stommen i laget en lång tid framöver. Det kanske känns så just nu, men sådana växer inte på träd.
Jokard wrote:Arvid var bra idag.
Wikegård "är lite kär i den killen."
Och Popovic är lite kär i Alm, vad är det som pågår här? :D
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Alltså, hur funkar det med HG?
Kan en spelare som blir antagen dit spel med ett annat lag än Skellefteå? Tänkte på om en kille som blir antagen dit och har fram till antagningsdatum spelat med Clemens. Måste han då byta klubb, eller kan han fortsätta att spela med Clemens?

Har AIK något att göra med urvalet till HG eller går enbart via skolan? har aldrig begripit det där.
När kommer AIK in i bilden?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Talangfabriken!

Post by Skidrow »

Chippen wrote:Alltså, hur funkar det med HG?
Kan en spelare som blir antagen dit spel med ett annat lag än Skellefteå? Tänkte på om en kille som blir antagen dit och har fram till antagningsdatum spelat med Clemens. Måste han då byta klubb, eller kan han fortsätta att spela med Clemens?

Har AIK något att göra med urvalet till HG eller går enbart via skolan? har aldrig begripit det där.
När kommer AIK in i bilden?
Bör gå bra spela med vilken klubb som helst i stan, dock väljer alla AIK rent för deras egen utveckling skulle jag tro, där har ni också ett problem med -98 kullen, den är så stor så alla får inte plats i AIK.
Post Reply